سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: 212075

مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: دربرخی موارد این احتمال وجود دارد که افراد بر اثر خنده و یا گریه شدید دچار آسم شوند.

خنده و گریه شدید می‌تواند منجر به آسم شود!

سلامت نیوز:مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: دربرخی موارد این احتمال وجود دارد که افراد بر اثر خنده و یا گریه شدید دچار آسم شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر ویدا صنیعی به مناسبت روز جهانی "آسم"  با بیان اینکه آسم بیمازی مزمن و غیرواگیر ریه است، گفت: این بیماری جزو بیماری‌های شایع جهان است، به طوری که هم اکنون بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، 350 میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا هستند و سالانه 300 هزار نفر نیز در سراسر دنیا بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی اگر اقدام فوری در زمینه درمان کنترلی این بیماری و کاهش روند آن صورت نگیرد، ظرف 10 سال آینده 20 درصد افزایش مرگ و میر ناشی از آسم در جهان را شاهد خواهیم بود.

صنیعی با اشاره به روند افزایشی بیماری آسم در جهان، گفت: این شرایط در کشور ما نیز وجود دارد و بیماری آسم روب ه افزایش است.

وی با بیان اینکه بر اثر بیماری آسم راه‌های هوایی دچار تورم و التهاب می‌شود، گفت: در پی این تورم و التهاب ترشحات مخاط در راه‌های هوایی نیز افزایش یافته و باعث انسداد آنها و بروز علائم آسم می‌شود.

صنیعی سرفه، تنگی نفس، خس خس سینه و فشار در قفسه سینه را از جمله علائم بیماری آسم عنوان کرد و افزود: در بروز آسم عوامل مختلفی دخیل هستند.

وی تصریح کرد: ارث در این بیماری سهم اندکی دارد و آنچه بیش از همه در بروز این بیماری اهمیت دارد عوامل محیطی از جمله آلاینده‌های هوا، آلرژن‌ها شامل گرده‌های گیاهان، مو، پَر، کپک و قارچ و نیز حشرات، مواد دخانی و مخدر، عطر و ادکلن و عفونت‌های ویروسی است.

صنیعی افزود: همچنین در برخی موارد خنده و گریه شدید و هیجان شدید نیز می‌تواند منجر به بروز آسم شود.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه آسم درمان قطعی ندارد، گفت: برای این بیماری تنها از درمان کنترلی استفاده می‌شود و حتی‌المقدور بهتر است افراد از عوامل که علائم آسم آنها را تشدید می‌کند دوری کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha