عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از برخی سودجویی‌ها در زمینه خرید و فروش غیرمتعارف اعضای بدن، گفت: وزارت بهداشت باید به عنوان متولی حوزه سلامت مردم بر نحوه خرید و فروش اعضای بدن نظارت دقیقی داشته باشد.

جولان سودجویان در بازار خرید و فروش اعضای بدن/ وزارت بهداشت ورود کند

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از برخی سودجویی‌ها در زمینه خرید و فروش غیرمتعارف اعضای بدن، گفت: وزارت بهداشت باید به عنوان متولی حوزه سلامت مردم بر نحوه خرید و فروش اعضای بدن نظارت دقیقی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،بشیر خالقی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در زمینه اهدای عضو، افزود: متاسفانه چندین هزار نفر در نوبت انتظار برای دریافت عضو هستند که روزانه تعدادی از آنها به جهت نرسیدن عضو اهدایی جان خود را از دست می دهند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: استفاده از عضو اهدایی از سوی بیماران مرگ مغزی تنها از طریق فرهنگسازی شدنی است و باید این فرهنگ در بین جامعه به گونه ای شکل گیرد که همانطور که اهدای خون در کشور نهادینه شده، فرهنگ اهدای عضو نیز مورد پذیرش جامعه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری آگهی های فروش اعضای بدن، تصریح کرد: گاهی افرادی تمایل به فروش اعضای بدن خود دارند اما از مسیر قانونی اقدام به فروش آن نمی کنند تاجایی که گاهی شاهد نصب آگهی هایی برای فروش کلیه با قیمت های غیرمتعارف هستیم.

وی یادآور شد: متاسفانه نبود نظارت سبب شده چنین سوءاستفاده هایی از بازار خرید و فروش اعضای بدن صورت گیرد و بیمار نیز گاهی به جهت بهبود خود حاضر است چنین مبالغی را پرداخت کند.

خالقی افزود: وزارت بهداشت باید به عنوان متولی حوزه سلامت مردم بر نحوه خرید و فروش اعضای بدن نظارت دقیقی داشته باشد و تلاش کند با کمک نهادهای فرهنگی، به دنیال فرهنگسازی اهدای عضو باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در زمینه ترویج فرهنگ اهدای عضو، انجمن حمایت از بیماران کلیوی نیز می تواند در کنار وزارت بهداشت تلاش کند تا مانع برخی سودجویی ها در زمینه خرید و فروش اعضای بدن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha