یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 213158

اگر برای شما قد و سن و سال همسر آینده تان بسیار مهم است پس با بی‌تفاوتی از کنار آن نگذرید چه بسا داشتن تصویر بدنی مثبت از فرد مقابل یکی از مهم‌ترین اصول اساسی در رابطه جنسی موفق و ادامه زندگی مشترک است.

خواستگار خوبی دارم اما قد او کوتاه است،چه کنم؟

سلامت نیوز-*نسرین صفری:اگر برای شما قد و سن و سال همسر آینده تان بسیار مهم است پس با بی‌تفاوتی از کنار آن نگذرید چه بسا داشتن تصویر بدنی مثبت از فرد مقابل  یکی از مهم‌ترین اصول اساسی در رابطه جنسی موفق و ادامه زندگی مشترک است.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران نوشته است: 25 ساله‌ام و 2 بار در دوران عقدکردگی جدا شده‌ام، در حال حاضر به مدت دو سال است  با مرد39 ساله‌ای آشنا هستم که بسیار علاقه‌مند به من است و همه کاری برایم می‌کند، حتی به خاطر وضعیت مالی نامساعدی که دارم حاضر است تمام جهیزیه‌ام را تهیه کند، اما با این حال، مشکل اصلی من با ایشان تفاوت سنی و قامت کوتاه اوست، حدود 5/6 سانت از من کوتاهتر است؛ به نظر شما پیشنهاد ازدواج‌شان را بپذیرم؟


 به خودآگاهی برسید: انتخاب همسر یکی از بزر‌گ‌ترین وقایع  مهم در زندگی هر فردی است که سعادت و شقاوت زندگی آینده را تضمین می‌کند. توجه و دقت نظر بسیار در گزینش همسر از ملزومات اساسی است و  بی‌تردید خودآگاهی مؤلفه‌ای اساسی و نخستین گام موفقیت در امر ازدواج محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌دهیم پیش از هر تصمیمی، خودتان را ارزیابی کنید؛ اینکه چه هستید، چه می‌کنید، چه تجاربی دارید، علایق، خواسته‌ها و انتظارات‌تان چیست و...  در مرحله بعد، با معیارها و اصول اساسی انتخاب همسر آشنا شوید (با مطالعه و پرسش از افراد متخصص و باتجربه می‌توانید به این آگاهی دست یابید) سپس آنها را  بر اساس اولویت‌های شخصی، خانوادگی و اجتماعی تان طبقه‌‌بندی کنید و به میزان تمایل خود به داشتن آن خصیصه در همسرتان  نیز اشاره نمایید  (من دوست دارم همسرم خوش اخلاق باشد 80درصد)  توصیه می‌کنم در نوشتن معیارها، ایده ال و آرمان گرایی را کنار بگذارید.

شناخت  شما کافی نیست: پس از گذر از مرحله اول، لازم است فرد مقابل‌‌تان را محک بزنید صرف اینکه دو سال با او آشنا هستید و اینکه به هر چه شما خواسته‌اید، تن داده‌اند و... دلیل بر شایستگی و صلاحیت ایشان نیست؛ هیجانی فکر و رفتار نکنید چه بسا ممکن است تجارب تلخ پیشین تان تکرار شود. از فردی معتمد، آگاه و دلسوز بخواهید تحقیقات جامعی راجع به این فرد انجام دهد، ممکن است مواردی مطرح شود که از دید  شما پنهان مانده باشد.
در چارچوب معیارهایتان، فرد مورد نظر را محک بزنید: با توجه به شناختی که از این فرد پیدا کرده‌اید خصوصیات مثبت و منفی‌اش را یادداشت کنید (یادتان باشد هرگز اغماض نکنید و دور افراط و تفریط را خط قرمز بکشید)، در کنار هر یک از خصوصیات، میزان درصد وجوب آن خصیصه را هم بنویسید مثلاً دست و دلبازی (80 درصد)، حال به سراغ معیارهای انتخاب همسرتان بروید ببینید چه تعداد از آن خصیصه‌های مورد نظرتان در این فرد قابل دریافت است.

از معیارهای مهم خود نگذرید: اگر برای شما قد و سن و سال همسر آینده تان بسیار مهم است پس با بی‌تفاوتی از کنار آن نگذرید چه بسا داشتن تصویر بدنی مثبت از فرد مقابل  یکی از مهم‌ترین اصول اساسی در رابطه جنسی موفق و ادامه زندگی مشترک است؛ از سوی دیگر شما قرار است در کنار فردی قرار بگیرید که یک دهه از شما جلوتر است و علایق و خواسته‌هایی متفاوت با شما دارد اگر هم اکنون با آنها نمی‌توانید کنار بیایید بهتر است سریع‌تر به خاتمه رابطه فکر کنید اما اگر مردد هستید تا زمانی که آن را حل نکرده‌اید و شرایط ظاهر این فرد را در خود هضم نکرده‌اید، در گفتن بله عجله نکنید.

*روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha