دبیر ستاد مرکزی دارو‌ها و سموم سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف داروهای هورمونی دامی مورد استفاده در پرورش عضلات دام بویژه اسب‌های مسابقه در ورزش بدنسازی و پرورش اندام هشدار داد.

فروش داروهای پرورش اسب در باشگاه‌های بدنسازی!

سلامت نیوز:دبیر ستاد مرکزی دارو‌ها و سموم سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف داروهای هورمونی دامی مورد استفاده در پرورش عضلات دام بویژه اسب‌های مسابقه در ورزش بدنسازی و پرورش اندام هشدار داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، یسنا به منش دبیر ستاد مرکزی دارو‌ها و سموم سازمان غذا و دارو گفت: یکی از مهمترین دسته داروهایی که در ورزشکاران سوء مصرف می‌شود استروئیدهای آنابولیزان هستند و این دارو‌ها را مشتقات هورمون مردانه یا تستوسترون معرفی کرد که توسط متخصصان در درمان کمبود هورمون مذکور یا در مشکلات خونی تجویز می‌شوند.

وی بیان کرد: اخیرا مشاهده شده که داروهای هورمونی دامی که در پرورش عضلات دام خصوصا اسب‌های مسابقه مورد مصرف دارد، از طریق افراد غیر مسئول و سودجو در میان جوانانی که در ورزش بدنسازی و پرورش اندام فعالیت می‌کنند توزیع می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی دارو‌ها و سموم سازمان غذا و دارو ضمن بالا دانستن خطرات و عوارض این دارو ها‌ی مذکور گفت: با مصرف این دارو‌ها آسیب‌ها به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: از آنجا که در تولید داروهای دامی، بسیاری از الزاماتی که در تولید داروهای انسانی باید رعایت شود، وجود ندارد لذا تزریق داروی دامی احتمال وقوع مرگ را نیز به دنبال دارد.

به منش با تاکید بر اینکه داروی دامی با مشخصات استفاده در حیوان تهیه و از طریق داروخانه‌های دامی و با نظر دامپزشک توزیع می‌شود، تصریح کرد: توزیع این دارو به روشهای دیگر همگی قاچاق محسوب می‌شود و همین امر خطرات مصرف این دارو‌ها را بیش از پیش خواهد کرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در مواردی، فرد مصرف کننده، با علم کامل به دامی بودن دارو و عوارض بالقوه مصرف آن، باز هم اصرار به مصرف داروی دامی می‌کند نسبت به انجام چنین کارهای خطرناکی هشدار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha