در سال‌های اخیر مطابق با آمارهای ثبت شده در سازمان پزشكی قانونی كشور شاهد افزایش آمار متقاضیان سقط جنین درمانی و به تبع آن افزایش تعداد مجوزهای صادر شده در این حوزه بوده ایم كه مهم‌ترین دلیل آن ارتقای سطح آگاهی جامعه و اطلاع از این امكان قانونی است.

نمودار/چرا آمار مجوزهای سقط درمانی افزایش یافته است؟

سلامت نیوز: در سال‌های اخیر مطابق با آمارهای ثبت شده در سازمان پزشكی قانونی كشور شاهد افزایش آمار متقاضیان سقط جنین درمانی و به تبع آن افزایش تعداد مجوزهای صادر شده در این حوزه بوده ایم كه مهم‌ترین دلیل آن ارتقای سطح آگاهی جامعه و اطلاع از این امكان قانونی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشكی قانونی كشور،‌ این افزایش متقاضیان عمدتا به دلیل افزایش اطلاع رسانی و بالا رفتن سطح آگاهی مردم از راهكارهای قانونی سقط جنین درمانی است كه مطابق آنچه در قانون ذكر شده انجام می شود. مجوز سقط درمانی تنها در صورت داشتن شرایط خاص برای مادر باردار صادر می شود كه مهم ترین آن سن بارداری كمتر از 19 هفته است.

در سال گذشته نیز تعداد كل متقاضیان سقط جنین درمانی كه برای دریافت مجوز به مراكز پزشكی قانونی كشور مراجعه كردند، 12 هزار و 281 نفر بود كه تعداد این افراد در مقایسه با سال قبل از آن 23.4 درصد افزایش یافت. تعداد مجوزهای صادر شده نیز در سال 1395 نسبت به سال قبل از آن رشد 19.8 درصدی داشت.

نمودار مجوزهای سقط جنین درمانی در پنج سال گذشته


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha