قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: بنا به پیشنهاد این معاونت و بر اساس تصویب هیات امنا دانشگاه های علوم پزشکی، حق الزحمه دانشجویان پزشکی در مقطع کارورزی و حق الزحمه دستیاران دوره های تخصصی و Ph.D حداقل به میزان 10درصد افزایش یافته است.

افزایش 10 درصدی حق الزحمه دستیاران پزشکی

سلامت نیوز:قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: بنا به پیشنهاد این معاونت و بر اساس تصویب هیات امنا دانشگاه های علوم پزشکی، حق الزحمه دانشجویان پزشکی در مقطع کارورزی و حق الزحمه دستیاران دوره های تخصصی و Ph.D حداقل به میزان 10درصد افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حمید اکبری قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به مشکلاتی که در سال گذشته در زمینه اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی به وجود آمد بود اظهار کرد: در سال گذشته اشتباهاتی در اعلام نتایج به وجود آمد و بیشتر به این دلیل بود که مرکز سنجش آموزش پزشکی در حال نقل و انتقال و جا به جایی از سازمان مرکزی وزارت بهداشت به ساختمان اوستا بود.

وی با اشاره به اینکه اشتباهات پیش آمده در اعلام نتایج سال گذشته اشتباه انسانی بود و موجب ناراحتی برخی داوطلبان شد، گفت:  این مساله اصلاح شده است و امسال تمهیدات لازم را اندیشیده ایم و امیدواریم با توجه به اینکه مرکز سنجش آموزش پزشکی در ساختمان جدید مستقر شده و نیروی انسانی لازم را به کار گرفته شده و زیرساخت ها فراهم شده است در آزمون های پیش رو  از جمله دستیاری و کارشناسی و ارشد وph.d   به مشکل خاصی برنخوریم و این آزمون ها به خوبی برگزار بشود و ان‌شاءالله جای نگرانی برای داوطلبان وجود ندارد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص برنامه های این معاونت در چندماه باقی مانده از عمر دولت یازدهم افزود: به دنبال آن هستیم که برنامه های تحول آموزش علوم پزشکی را که مدت ها است شروع کرده‌ایم در ابعاد مختلف کاملا مستقر کنیم و پیشرفت آن را پایش کنیم و همچنین کمک کنیم دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه حرکت کنند.

وی تاکید کرد: بین المللی سازی، استفاده از آموزش مجازی و تقویت دانشگاه مجازی و تقویت روش های نوین آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی یکی از اهداف معاونت آموزشی وزارت بهداشت است. 

اکبری با اشاره به راه اندازی مرکز ملی آموزش مهارت های حرفه ای گفت: امیدواریم بتوانیم درمدت باقی مانده از دولت یازدهم این مرکز را به خوبی مستقر کنیم و آموزش های حرفه‌ای را به خوبی سازماندهی و نظارت کنیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال کمک به بودجه آموزش هستیم تا در این راستا یک تا سه درصد از درآمدهای اختصاصی دانشگاه که تاکنون در هیات های امنا تصویب شده است به امر آموزش اختصاص پیدا کند.

اکبری گفت: بنا به پیشنهاد معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس تصویب هیات امنا دانشگاه های علوم پزشکی، حق الزحمه دانشجویان پزشکی در مقطع کارورزی و حق الزحمه دستیاران دوره های تخصصی و Ph.D حداقل به میزان 10درصد افزایش یافته است. البته در برخی از دانشگاهها هیات امنا با افزایش این مبالغ به میزان بیشتر از 10 درصد نیز موافقت کرده‌اند.

دکتر اکبری اضافه کرد: به لحاظ نقش و وظیفه سنگینی که دستیاران دوره های تخصصی در به ثمر رسیدن طرح تحول داشته و این قشر ضمن پرداختن به امر خطیر آموزش در  ارایه خدمات نیز نقش سنگینی ایفا می کند.

وی افزود: معاونت آموزشی پیشنهاد افزایش مقرری تحصیلی ایشان را به میزان بسیار بیشتری به هیاتهای امنا دانشگاه‌ها پیشنهاد کرده است و خوشبختانه این پیشنهاد مورد استقبال هیات امنا قرار گرفته و تا کنون حداقل به میزان 10 درصد و در برخی از دانشگاهها به میزان بیشتر مورد تصویب قرار گرفته است. این پیشنهاد در خصوص افزایش مقرری تحصیلی دانشجویان دوره های تخصصی (Ph.D) علوم پایه پزشکی و داروسازی نیز صورت گرفته و مصوب شده است.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: موضوع ساماندهی وضعیت به کارگیری هیات علمی نیز موضوع مهمی است که در مدت باقی مانده از عمر دولت یازدهم پیگیری می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha