سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در صورت عدم اجرای قانون مرخصی زایمان زنان و مردان از طریق کمیسیون اصل نود می توان این مسائل را پیگیری کرد.

کمیسیون اصل نود اجرای مرخصی ۹ماهه زنان را پیگیری می‌کند

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در صورت عدم اجرای قانون مرخصی زایمان زنان و مردان از طریق کمیسیون اصل نود می توان این مسائل را پیگیری کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدنعیم امینی‌فرد ، در خصوص عدم اجرای کامل قانون مرخصی زایمان زنان و انتقاد وزارت بهداشت و درمان به مرخصی سه روزه مردان پس از زایمان همسر، گفت: مرخصی مردان پس از زایمان همسرانشان در بسیاری از کشورها مانند اسکاندیناوی بین دو هفته تا یک ماه اجرا می‌شود، البته ما نیز قائل به مرخصی حداقلی برای مردان هستیم.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور همسر پس از زایمان زنان برای تامین نیازهای روحی زنان و مراقبت‌های جسمی ضروری است، از همین رو مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز معتقد به مرخصی ده روز تا یک هفته بود.

وی افزود: این میزان مرخصی برای مردان به دلیل مخالفت شورای نگهبان و نگرانی‌هایی که برای تامین منابع مالی آن وجود داشت به سه روز تقلیل یافت، با این حال دستگاه‌ها ملزم به اجرای همین میزان مرخصی هم هستند.

امینی‌فرد در واکنش به انتقادات مطرح در رابطه با عدم توجه دستگاه‌ها به اجرای قانون، گفت: دستگاه‌های که براساس قانون استخدامی وزارت کشور شکل گرفته‌اند مکلف به اجرا بوده و در اجرا هم مشکل خاصی ندارند البته مواردی است که به دلیل منحصر به فرد بودن افراد، توافقی بین مستخدم و دستگاه منعقد می‌شود که تکلیف این نوع مرخصی‌ها را برای دو طرف روشن می‌سازد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با این وجود دستگا‌ه‌ها مکلف به اجرای این قانون هستند لذا در صورتی که دستگاه‌ها پایبند به اجرای قانون نباشند از طریق کمیسیون اصل نود مجلس رسیدگی خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداتش و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در صورتی که تقاضایی برای افزایش میزان مرخصی زایمان مردان وجود داشته باشد تنها دولت در سنوات بعدی می‌تواند مجدد اقدام به ارائه لایحه جامعی کند که بر اساس آن این میزان مرخصی افزایش یابد.


 ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت و درمان، با اشاره به کاهش مرخصی مردان پس از زایمان همسرانشان به مدت سه روز، گفت: ترجیحاً پیشنهاد ما این است که از مردان در چنین دورانی حمایت بیشتری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha