کمیته بین المللی صلیب سرخ در جدید ترین گزارش خود، ضمن اعلام آخرین آمار قربانیان وبا در یمن، از برنامه های خود برای ارائه کمک های بشردوستانه در این زمینه به مردم یمن خبر داد.

17هزار و 130 نفر مشکوک به ابتلا به وبا در یمن، 206 نفر فوتی

سلامت نیوز:  کمیته بین المللی صلیب سرخ در جدید ترین گزارش خود، ضمن اعلام آخرین آمار قربانیان وبا در یمن، از برنامه های خود برای ارائه کمک های بشردوستانه در این زمینه به مردم یمن خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا  تعداد مبتلایان به وبا در یمن در 24 ساعت اخیر به 17هزار و 130 مورد رسیده و 206 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.ا


به گزارش علام کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران،طی شبانه روز گذشته، شهر حدیده با ثبت 700 مورد مشکوک بیشترین آمار مبتلایان به وبا را داشته است.
به منظور افزایش آگاهی مردم یمن نسبت به این بیماری و جلوگیری از شیوع آن، در طی هفته گذشته، صلیب سرخ جهانی در همکاری با هلال احمر یمن 50 هزار جزوه راهنمای مبارزه با وبا ، 15هزار سرم وریدی و 25 هزار بسته او آر اس را در یمن توزیع کرده است.
در این مدت، مراکز درمانی صلیب سرخ جهانی3 هزار بیمار مبتلا به وبا را درمان نموده اند.
خدمات درمانی بشر دوستانه کمیته بین المللی صلیب سرخ، به شکل بی طرفانه و برای تمامی انسان های متاثر از پیامدهای های جنگ و درگیری های مسلحانه، در 13 مرکز درمانی واقع در10 استان یمن ارایه شده است.
یمن فقیرترین کشور شبه جزیره عربی از فروردین سال 1394 در معرض جنگ گسترده و همه جانبه‌ای از سوی ائتلاف عربستان و برخی کشورهای عربی قرار گرفته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha