غیر تهاجمی (بدون عوارض) بودن، قابلیت اندازه گیری، حساسیت به بهبودی خفیف و غیرقابل مشاهده، قابلیت تكرار و كسب نتایج یكسان و مشاهده و ارزیابی اعضای بدن زنده از جمله ویژگی‌های این آزمایشگاه است.

متاسفانه تولیدکنندگان محصولات آرایشی از واحد ارزیابی بالینی این مرکزاستقبال نمی‌كنند
سلامت نیوز:رئیس مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام با انتقاد از عدم استقبال تولید کنندگان محصولات آرایشی از واحد ارزیابی بالینی محصولات آرایشی این مرکز گفت: توجه بیشتر آنها نیازمند نظارت وزارت بهداشت است.

دکتر یحیی دولتی فوق تخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، در رابطه با آزمایشگاه تعیین کیفیت محصولات آرایشی بهداشتی اظهار داشت: این واحد مربوط به مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران است و به عنوان یک نهاد دولتی و دانشگاهی فعالیت می‌کند اما متاسفانه مورد استقبال واقع نشده است.

وی افزود: این واحد در حدود یک سال است که با حضور اساتید دانشگاهی فعالیت می‌کند اما شاید به دلیل عدم آشنایی تولید کنندگان محصولات آرایشی از آن استقبال نشده است.

دکتر دولتی با بیان این که خشکی پوست، بروز اگزما و حساسیت‌های موضعی تنها بخشی از عوارض محصولات آرایشی تقلبی است، گفت: برای جلوگیری از بروز این عوارض وجود چنین مراکزی ضروری است.

وی در بیان ویژگی‌های كاربرد این روش‌ها گفت: غیر تهاجمی (بدون عوارض) بودن، قابلیت اندازه گیری، حساسیت به بهبودی خفیف و غیرقابل مشاهده، قابلیت تكرار و كسب نتایج یكسان و مشاهده و ارزیابی اعضای بدن زنده از جمله ویژگی‌های این آزمایشگاه است.

این فوق تخصص پوست در پایان بر نظارت هرچه بیشتر وزارت بهداشت بر تولیدات آرایشی بهداشتی تاکید و اظهار داشت: با توجه بیشتر این نهاد و سوق دادن تولیدات به سمت ارزیابی در آینده شاهد حذف مواد آرایشی نامرغوب و کاهش عوارض آنها خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha