سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2144

یك متخصص طب سوزنی از فرانسه و نایب رییس كالج بین المللی طب سوزنی لیون با اشاره به تاثیر مطلوب طب سوزنی در درمان فلج صورت، دست وپا، دردهای عضلانی اسكلتی، چاقی و میگرن و نیز پیشگیری از ایجاد زخم بستر، این طب را در افزایش تاثیر داروها در كنار درمان با طب سنتی بسیار موثر خواند و تاكید كرد: تشكیل انجمن طب سوزنی در ایران به عنوان اولین انجمن طب سوزنی در خاورمیانه به افزایش آگاهی جامعه در زمینه این طب و همچنین گسترش توریسم درمانی بسیار كمك می‌كند.

طب سوزنی در درمان میگرن 100 درصد موثر است

به گزارش سلامت نیوز دكتر رضا حشمت در گفت وگو با  ایسنا اظهار داشت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت 50 نوع بیماری مزمن مانند فلج صورت، فلج دست و پا و دردهای مختلف مانند زانو درد، كمر درد و گردن درد را می‌توان با طب سوزنی به صورت تنها یا همراه با طب سنتی درمان كرد.

وی با اشاره به تاریخچه 5 هزار ساله طب سوزنی، افزود: این طب از حدود 30 سال پیش به صورت آكادمیك در بسیاری از كشورهای دنیا مانند فرانسه و چین آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینكه تاثیر طب سوزنی در درمان بیماری‌ها در افراد متفاوت است، گفت: برای درمان از راه طب سوزنی از مكانیسم طبیعی بدن استفاده می‌شود از این رو بسته به سیستم دفاعی افراد تاثیر طب سوزنی در درمان برخی از افراد بسیار بالا و در درمان برخی دیگر متوسط است.

وی در ادامه اظهار داشت: طب سوزنی اثر داروها را برای بیماری‌های مختلف به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. لذا این طب یا خود به طور مستقل خاصیت درمانی دارد یا در صورت عدم درمان برخی از بیماریها كه ناشی از مكانیسم خاص بدن افراد است، همراه با طب سوزنی اثر داروها را افزایش می‌دهد. درعین حال، دوز دارو و فواصل مصرف دارو را نیز برای بیماران كاهش می‌دهد.

دكتر حشمت با بیان اینكه طب سوزنی از ایجاد زخم بستر برای بیمارانی كه به مدت طولانی بستری هستند یا مانند بیماران قطع نخاع قادر به حركت نیستند جلوگیری می‌كند، ادامه داد: طب سوزنی هم اكنون در دنیا یك علم نوپاست و این طب نباید وارد مبحث روشهای درمانی مانند انرژی درمانی شود. بدین معنی كه طب سوزنی باید به عنوان طبی معرفی شود كه می‌تواند به طب سنتی در درمان كمك بهتری برساند.

وی اثر درمان میگرن با طب سوزنی را تقریبا 100 درصد دانست و گفت: انواع دردهای مختلف عضلانی و اسكلتی را می‌توان با طب سوزنی تا میزان 50 درصد كاهش داد یا به طور كامل درمان كرد. علاوه بر این درمان با طب سوزنی برای فلج‌های مزمن كه كمتر از یك سال از ایجاد آن می‌گذرد بسیار موثر است.

این متخصص طب سوزنی از فرانسه و چین افزود: این طب همچنین در كاهش وزن به میزان 60 درصد موثر است. افزون بر اینكه افزایش رشد قدی قبل از سن بلوغ نیز از تاثیرات مطلوب طب سوزنی شمرده می‌شود.

دكترحشمت تشكیل انجمن طب سوزنی را برای انجام اقدامات پژوهشی و تحقیقی در زمینه این طب بسیار موثر برشمرد و بیان كرد: تشكیل این انجمن كه به نوعی در منطقه خاورمیانه نادر خواهد بود به افزایش اطلاعات در زمینه طب سوزنی، معرفی بیشتر آن به جامعه و ارائه آمار دقیق از این طب در درمان بیماری‌ها كمك می‌كند.

نایب رییس كالج بین المللی طب سوزنی لیون همچنین با اشاره به اینكه در حال حاضر بیش از100 متخصص طب سوزنی در ایران مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: تشكیل یك انجمن ثبت شده در زمینه طب سوزنی به گردآوری به روزترین دانش این متخصصان در خصوص طب سوزنی و در نتیجه انجام اقدامات گروهی تحقیقاتی یا آموزشی برای افزایش اطلاعات در زمینه این طب و رشد آن در كشور بسیار كمك می‌كند.

دكترحشمت تشكیل انجمن طب سوزنی را به عنوان اولین انجمن طب سوزنی در منطقه خاورمیانه در توسعه توریسم درمانی در كشور نیز بسیار موثر برشمرد و گفت: تشكیل این انجمن به گسترش توریسم درمانی از كشورهای همسایه در زمینه آموزش یا درمان با طب سوزنی بسیار كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha