نتیجه مطالعه 30 ساله محققان اتریشی نشان می دهد که تنها یک درصد افزایش بهای دخانیات، مصرف آن را افزون بر 0.5 درصد کاهش می دهد.

افزایش بهای سیگار، راهکاری برای کاهش مصرف آن

سلامت نیوز:نتیجه مطالعه 30 ساله محققان اتریشی نشان می دهد که تنها یک درصد افزایش بهای دخانیات، مصرف آن را افزون بر 0.5 درصد کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، نتایج این مطالعه که با هدایت مایکل کونزه کارشناس پزشکی اجتماعی در مورد ارتباط میان سیاست قیمت گذاری و مصرف دخانیات انجام شد، در آستانه روز جهانی بدون سیگار در 31 مه (10 خرداد) منتشر شده است.


به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس دیلی،امروز افزایش یک درصدی بهای دخانیات مصرف آن را بالغ بر 0.69 درصد کاهش می دهد و به عبارت دیگر، اگر بهای دخانیات تا 5 درصد افزایش یابد، مصرف تا 3.5 درصد کاهش می یابد.

***بروز اثرات مثبت توقف سیگار کشیدن بعد از چند روز
عواقب احتمالی منفی مصرف طولانی مدت دخانیات به وضوح مشهود است؛ مصرف دخانیات بزرگترین علت ابتلا به بیماری و مرگ پیش از موعد در جهان است.
حدود 90 درصد از مرگ های ناشی از سرطان ریه به دلیل سیگار کشیدن است و همین عامل در 75 درصد موارد مرگ ناشی از برونشیت های مزمن و سایر بیماری های تنفسی نقش دارد.
علاوه بر این، سیگار کشیدن در ابتلا به سرطان های لوزالمعده، کلیه و گردن رحم دخیل است.
مشخص شده است که ترک مصرف سیگار اثرات مثبتی دارد که بی درنگ پس از ترک بروز می کند، از جمله تنها چند روز بعد از کشیدن آخرین سیگار، خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی به سرعت کاهش می یابد.
سیگار کشیدن تقریبا مانند مسمومیت با منواکسید کربن است بنابراین ترک مصرف آن به معنی جلوگیری از مسمومیت بدن است؛ با این همه، احتمال بالای ابتلا به سرطان برای چند سال بعد از ترک سیگار به قوت خود باقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha