بیش از ۳۵۰ هزار نفر از کانادایی ها صدای زنگ را در گوش شان حس می کنند؛ یک عارضه شناخته شده به نام وزوز گوش.

هشدارهایی که زنگ گوشها درباره سلامتی به شما می دهد!

سلامت نیوز: بیش از ۳۵۰ هزار نفر از کانادایی ها صدای زنگ را در گوش شان حس می کنند؛ یک عارضه شناخته شده به نام وزوز گوش.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، وزوز گوش می تواند همه افراد را در سنین مختلف تحت تاثیر قرار دهد و ثابت یا متناوب باشد. وزوز گوش یک عارضه پردردسر است که دلایل زیادی را به همراه دارد. اگر وزوز گوش برای بیش از دو هفته ادامه پیدا کرد، باید دلایل آن را در موارد زیر جستجو کرد:

قرارگیری در معرض سر و صدا: قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند شایع ترین علت وزوز گوش است. افرادی که با تجهیزات پر سر و صدا مانند اره کار می کنند یا عادت به گوش دادن به صدای موسیقی با صدای فوق العاده بلند دارندف بیشتر در معرض خطر وزوز گوش هستند. استفاده از وسایل حفاظتی شنوایی هنگام کار با تجهیزات پر سر و صدا می تواند تا حدی از ابتلا به این عارضه بکاهد.

تمیز نکردن گوش ها: در اغلب موارد، تجمع موم در گوش به نام سرومن می تواند منجر به مسدود شدن گوش و ابتلا به وزوز گوش شود. در این موارد موم بیش از حد تجمع یافته باید توسط پزشک تخلیه شود.

ضربه به سر: زنگ در گوش می تواند یکی از نشانه های ابتلا به ضربه مغزی باشد بخصوص اگر در یک گوش حس شود. نشانه های دیگر ضربه مغزی شامل سردرد، سرگیجه و حالت تهوع است. هنگام بازی های ورزشی مانند هاکی یا انجام کارهای پرخطر، به منظور جلوگیری از ضربه مغزی و حفاظت از سر، باید از لباس ها و کلاه های محافظ استفاده شود.

ایجاد مشکل در فک: اختلال در مفصل فک (اتصال دهنده فک پایین به استخوان سر که وظیفه حرکت دادن فک از بالا به پایین و چپ و راست را بر عهده دارد) می تواند باعث ایجاد وزوز گوش شود. در این صورت فرد در حین جویدن غذا و شب ها در صورت دندان قروچه احساس وزوز گوش می کند. در این صورت حتما باید به پزشک گوش، حلق و بینی مراجعه کرد.

مصرف داروها: ممکن است برخی داروها باعث آسیب به گوش داخلی شوند و برخی دیگر وزوز گوش ایجاد کنند. به عنوان مثال برخی داروها مانند برخی آنتی بیوتیک ها، داروهای شیمی درمانی، آسپیرین با دوز بالا (۲ تا ۳ گرم در روز) و برخی داروهای ضدالتهاب با دوز بالا برای گوش ها سمی هستند. اگر با مصرف هر دارویی دچار اختلالات شنوایی شدید، هر چه سریع تر مشکل را با پزشک در میان بگذارید.

افزایش فشار داخل جمجمه: فشار بالای داخل جمجمه خوش خیم می تواند عاملی برای وزوز گوش از نوع شنیدن صدای نبض در داخل گوش باشد. این مسئله بخصوص در زنان جوان مبتلا به سردردهای سفاله بیشتر دیده می شود. به عقیده متخصصان این عامل وزوز گوش معمولا نادر است. افرادی که دچار فشار بالای داخل جمجمه هستند، دچار سردردهای سفاله و استفراغ می شوند. برای تشخیص این بیماری از اسکن مغز و آرتریوگرافی استفاده می شود.

افزایش اضطراب: قرار گرفتن در وضعیت استرس زا همانطور که فشار خون را بالا می برد باعث ایجاد وزوز گوش نیز می شود. البته به عقیده متخصصان نمی شود به طور قطع ارتباط بین استرس و این مشکل را مشخص کرد. بهترین کار این است که به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا با انجام آزمایش های لازم دلیل مشکل را مشخص کند. ممکن است ضربه روحی روانی اخیر باعث ایجاد چنین مشکلی شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha