همکاری گروهی پزشکان رشته های مختلف در مورد مشکلات مربوط به سالمندان باعث می شود برخی سالمندان مجبور به استفاده طولانی مدت از داروهای غیر لازم نشوند.

درمان تیمی پزشکان از مصرف دراز مدت داروهای غیر ضروری سالمندان جلوگیری می کند

 


به گزارش سلامت نیوز دکتر فریبا تیموری در گفتگو با  مهر افزود: برای ارائه خدمات مفید و مورد نیاز به سالمندان فقط استفاده از خدمات پزشکان متخصص و یا پزشکان عمومی به تنهایی کافی نیست بلکه باید تمامی رشته های تخصصی پزشکی برای این کار در نظر گرفته شوند.

متخصص طب سالمندی اظهار داشت: رشته هایی نظیر فیزیوتراپ ها و مددکاری ، روانشناسی ، پرستاری باید در قالب تیم گروهی مستقر با داشتن اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی ، جسمی و اجتماعی سالمندان در کشور حضور داشته و به درمان بیماریهای جسمی و روحی سالمندان بپردازند.

تیموری گفت: در برخی موارد ممکن است یک سالمند به علت مشکل شنوایی دچار علائم افسردگی شود بنابراین برای این افراد داروهای افسردگی تجویز می شود.

وی تصریح کرد: در برخی موارد ممکن است یک سالمند به علت مشکلاتی نظیر مشکل شنوایی دچار علائم افسردگی شود بنابراین در صورتی که این سالمند فقط توسط یک پزشک متخصص و یا پزشک عمومی معاینه شود ممکن است به علت دارا بودن علائم افسردگی برای آن داروهای مربوط به افسردگی تجویز شود در صورتی که در صورت معاینه ساده گوش و حل مشکل شنوایی داروهای مورد نیاز را دریافت می کند.

متخصص طب سالمندی گفت: ممکن است سالمندان بالای 75 سال چند بیماری را با هم داشته باشد بنابراین وجود گروه پزشکان متخصص برای درمان مشکلات سالمندان ، ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha