شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 214755

ماست را به عنوان منبعی مناسب از کلسیم، پروتئین و مقدار زیادی از ویتامین های ضروری می شناسیم. بنابراین جای تعجب نیست که یک تحقیق جدید، این غذای ساده را با سلامت استخوان ها مرتبط دانسته است.

ماست بخورید تا استخوان هایتان سالم بماند

سلامت نیوز: ماست را به عنوان منبعی مناسب از کلسیم، پروتئین و مقدار زیادی از ویتامین های ضروری می شناسیم. بنابراین جای تعجب نیست که یک تحقیق جدید، این غذای ساده را با سلامت استخوان ها مرتبط دانسته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، تحقیقات کالج ترینیتی دوبلین نشان داده مصرف بالای ماست می تواند به تراکم استخوانی کمک کند و خطر پوکی استخوان را کاهش دهد، بیماری ای که منجر به ضعیف شدن استخوان ها می شود و آنها را بیشتر در خطر شکستگی قرار می دهد.

نتایج تحقیقات

محققان 4.310 فرد بالغ 60 ساله و بالاتر را مورد بررسی قرار دادند و از پرسشنامه ای برای جمع آوری اطلاعات، درباره رژیم غذایی و سبک زندگی شان استفاده شد.

مشخص شد کسانی که مرتب از ماست استفاده می کردند، نسبت به کسانی که اصلا ماست نمی خوردند 3 تا 4 درصد تراکم مواد معدنی استخوان بیشتری دارند. همچنین در مردان و زنان به ترتیب 39 و 52 درصد خطر پوکی استخوان کاهش می یابد. افرادی که ماست استفاده می کردند حتی در تست های تناسب اندام هم عملکردی بهتر از خود نشان دادند. سرپرست این تحقیقات ایمون لیرد گفت:

” اطلاعات نشان می دهد افزایش مصرف ماست می تواند سلامت استخوان را بهبود ببخشد، اما برای اثبات به تحقیقات بیشتری در آینده نیاز است. پیام اصلی تحقیق آن بود که ماست منبعی غنی از ریز مغذی ها، ویتامین D، ویتامین های B و کلسیم و همچنین پروتئین و پروبیوتیک است. ما فکر می کنیم ترکیبی از این موارد است که باعث چنین تاثیر مفیدی شده است.

دکتر لیرد همچنین تاکید کرد که این تحقیقات مشاهده ای بوده، یعنی نمی تواند علت و معلول را مشخص کند. با این حال تحقیقات عوامل خارجی مانند سن، فعالیت فیزیکی، سیگار کشیدن، مصرف الکل و دیگر شاخص های سلامت را در نظر گرفته است.

یکی از عواملی که باید درباره ماست ها رعایت کنید، این است که بسیاری از آنها سرشار از قند ها و شیرین کننده های اضافه شده هستند، پس حتما برچسب روی ماست ها را مطالعه کنید.

نویسنده: جنی کوک

منبع: Osteoporosis International



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha