یکشنبه ۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 21577

مصرف روغن زیاد كه برای سرخ كردن غذا به كار می‌رود، موجب بالا رفتن چربی‌های خون شده و در نتیجه انسان را در معرض عوارض قلبی – عروقی قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز دكتر ابوالقاسم جزایری مشاور تغذیه‌ای معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكی در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برای سرخ كردن غذا معمولاً از روغن زیاد استفاده می‌شود و مصرف روغن به مقدار زیاد باعث افزایش وزن و چاقی ‌شده و عوارض ناگواری را به همراه دارد.  
وی با اشاره به این كه سرخ كردن مواد غذایی به مدت طولانی سبب از بین رفتن اكثر مواد مغذی موجود در غذا می‌شود افزود: به هنگام سرخ كردن، درجه حرارت غذا به خیلی بالاتر از حرارت جوش می‌رسد و در چنین دمایی اكثر مواد مغذی موجود در غذا، ارزش تغذیه‌ای خود را از دست می‌دهند.
دكتر جزایری تصریح كرد: در اثر استفاده از روغن زیاد، هضم مواد غذایی مشكل خواهد شد، بنابراین غذای پر روغن هضم مشكل‌تری نسبت به غذای آب‌پز دارد و مصرف روغن زیاد كه برای سرخ كردن یا طبخ غذا به كار می‌رود، موجب بالا رفتن چربی‌های خون شده و در نتیجه انسان را در معرض عوارض قلبی – عروقی قرار می‌دهد.
وی در پایان خاطرنشان كرد: برای سرخ كردن، از روغن‌های مخصوص استفاده كرده و مصرف روغن زیتون را در رژیم غذایی خود جایگزین روغن‌های نباتی كنند زیرا این روغن قابل هضم‌تر است و از چاقی، چربی خون و بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha