نماینده مجلس دهم گفت: آزادشدن به کارگیری خمیرمرغ در تولید سوسیس و کالباس تبعات بسیاری را برای سلامت شهروندان به همراه دارد.

تولید سوسیس و کالباس با طعم خمیر مرغ/چراغ سبز وزارت بهداشت سرآغاز شیوع بیماری‌های گوارشی

سلامت نیوز:نماینده مجلس دهم گفت: آزادشدن به کارگیری خمیرمرغ در تولید سوسیس و کالباس تبعات بسیاری را برای سلامت شهروندان به همراه دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،اصغر سلیمی درباره آزاد شدن استفاده از خمیر مرغ با شرایط خاص، افزود: این موضوع نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد زیرا استفاده از خمیر مرغ پس از کش و قوس فراوان ممنوع شد که علت آن عدم استفاده از گوش مرغ در تولید سوسیس و کالباس بود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که در حوزه تولید سوسیس و کالباس کارگاه های زیرزمینی زیادی وجود دارند که به دلیل عدم نظارت ها، این کارگاه ها همچنان فعالیت می کنند که حال با آزاد شدن استفاده خمیرمرغ، باز هم وضعیت به روال قبل باز خواهد گشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: به نظر می رسد در وضعیت فعلی استفاده از خمیرمرغ در تولید سوسیس و کالباس به صلاح نیست زیرا ممکن است حوزه سلامت را با مشکل مواجه کند که بروز بیماری های گوارشی بخشی از مشکلات است.

وی یادآور شد: زمانی می توانیم استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس را آزاد کنیم که هم نظارت ها کامل باشد وهم نیروی کافی برای انجام این نظارت ها را در اختیار داشته باشیم در غیر این صورت بازهم به عقب بازخواهیم گشت.

سلیمی تاکید کرد: از سویی دیگر در زمانی که استفاده از خمیرمرغ ممنوع بود برخی از کارخانه های سوسیس و کالباس اقدام به استفاده و انتقال خمیر مرغ از مراکز تولیدی غیر استاندارد به صورت پنهانی می کردند لذا این موارد نشان می دهد باید سازوکار بهتری برای آزاد شدن استفاده از خمیرمرغ به کار گرفت.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر می رسد سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد و سازمان دامپزشکی باید تجدیدنظری نسبت به آزاد شدن استفاده از خمیرمرغ داشته باشند در غیر این صورت ممکن است سلامت افراد به خطر افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha