بعضی از نمایندگان فارس پیرو درخواست دانشجویان و دانشگاهیان مبنی بر تغییر ریاست این دانشگاه، خواستار تغییراتی در سیستم این مجموعه هستند.

نمایندگان شیراز خواستار تغییر مدیریت در دانشگاه علوم پزشكی شیراز

سلامت نیوز:بعضی از نمایندگان فارس پیرو درخواست دانشجویان و دانشگاهیان مبنی بر تغییر ریاست این دانشگاه، خواستار تغییراتی در سیستم این مجموعه هستند.

به گزارش سلامت نیوز، با وجود گذشت بیش از 12 سال از سكانداری ریاست دانشگاه علوم پزشكی شیراز توسط دکتر ایمانیه علی رغم مخالفت و اعتراض برخی دانشگاهیان و سیاسیون فارس وی همچنان در مسند راست این دانشگاه باقیست.


بک منبع آگاه به سلامت نیوز گفت که در طی سالهای گذشته حتی گاهی تغییرات در این دانشگاه به سطوح کارشناسی هم کشیده شده است اما در سطح کلان با وجود تغییرات در دولت و رای مردم به دولت تدبیر و امید هنوز تغییر محسوسی حاصل نشده است و کار به جایی رسیده که سخنگوی فراکسیون امید مجلس، علوم پزشکی شیراز را امنیتی ترین دانشگاه کشور توصیف کرده است.

به گزارش سلامت نیوز با وجود مخالفت هایی كه از سال ٩٢ با پیروزی دكتر روحانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بر سر تغییر ریاست این دانشگاه كه حالا و در انتخابات اردیبهشت ماه به موجی از امید برای دانشجویان، اساتید و كاركنان بخش درمان  بدل شده، ایجاد شد اما انگار قرار نیست پس از گذشت ٤ سال اتفاقی از نوع انگیزشی و یا جوان گرایی بر سیستم علوم پزشكی شیراز حاكم شود.

هرچند بار دیگر با برگزاری انتخابات اسفندماه ٩٤ مجلس شورای اسلامی و پیروزی لیست امید در شیراز قوت قلبی دوباره جهت همگرایی برای اعمال تغییرات در این دانشگاه ایجاد شد و این بار برخلاف دانشجویان، نمایندگان هم صدا شدند؛ اما هنوز هم شاهد تغییرات ویژه ای در سطح مدیریت کلان این دانشگاه نیستیم.

بارها برخی از نمایندگان فارس در محافل رسمی، مخالفت خود را با سیاست هایی كه در این دانشگاه دنبال می شود به ویژه در  حوزه سیاسی و فرهنگی ، نحوه اجرای طرح تحول سلامت، طرح پزشك خانواده، كمبود تجهیزات و فضاهای درمانی، کیفیت نامناسب خدمات در مراکز درمانی زیر نظر این دانشگاه و... اعلام كرده اند اما هنوز تغییری حاصل نشده است.

البته این بار با رای بالای این استان به دكتر روحانی به نظر می رسد فرصتی برای بازخوانی و سازش در سطح كلان مدیریتی وجود نداشته باشد و تنها پاسخ به خواسته ها، همگان را راضی خواهد كرد.

باتوجه به اینكه دوره دوم فعالیت دولت ها، دوره تثبیت قدرت محسوب می شود، برآن شدیم تا در مصاحبه ای با نمایندگان شیراز نظر آنها را در خصوص تغییر مدیران ناهمسو با دولت جویا شویم كه در زیر به اختصار آورده شده است.


مدیران غیرهمسو با سیاست های دولت باید از گردونه خارج شوند

نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی كه بارها به علت نارضایتی مردم از وضع بهداشت و درمان این استان ، بدون پرده و صریح و از همان ابتدای حضور در مجلس آشکارا انتقاد خود را علیه سیاست های نادرست اعلام كرده است، بیان كرد: فرآیند بررسی تخلفات صورت گرفته در این دانشگاه در حال انجام است و بهتر است تا حصول نتیجه در این باره سخنی گفته نشود.

بهرام پارسایی كه سخنگوی كمیسیون اصل ٩٠ مجلس نیز برعهده دارد، زمستان سال گذشته در قالب هیاتی از كمیسیون متبوع خود با حضور در شیراز به طور مستقیم به بررسی برخی تخلفات در دانشگاه علوم پزشكی پرداخت كه بنا به گفته وی نتیجه این بررسی ها قرار است به اطلاع رسانه ها برسد.

وی كه اعتقاد دارد مدیران غیرهمسو با سیاست های دولت باید از گردونه خارج شوند، گفت: تغییر مدیران در سطح استانها مطالبه مردمی و عمومی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: در صحبت های شخص دكتر روحانی نیز به وضوح مشاهده شده كه افرادی كه با دولت همراه نیستند بهتر است بروند؛ چرا كه نه به نفع مردم است و نه سیستم مدیریتی.

تغییر وزیر حامی، شرط تغییر ریاست دانشگاه

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز كه معتقد است تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز بحث برانگیز شده است، خاطرنشان كرد: بعضی از نمایندگان فارس پیرو درخواست دانشجویان و دانشگاهیان مبنی بر تغییر ریاست این دانشگاه، خواستار تغییراتی در سیستم این مجموعه هستند.

وی ادامه داد: ماندگاری این مدیر در فارس به دلیل حمایت های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از ایشان است و بنابراین اگر وزیر فوق الذكر تغییر كند، قطعا شاهد تغییراتی خواهیم بود و اگر تغییر نكند ریاست علوم پزشكی شیراز همچنان مورد حمایت ایشان قرار خواهند گرفت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین اعتقاد دارد كه دور دوم فعالیت ریاست جمهوری، دوره تثبیت قدرت محسوب می شود و در این راستا ضروری است كه ناهماهنگی های تغییر مدیریتی در فارس در این دوره از بین برود.

رضایی با اشاره به روند تغییرات مدیریتی دور دوم فعالیت ریاست جمهوری در فارس، عنوان كرد: با توجه به اینكه در سال نخست فعالیت نمایندگان مجلس ناهماهنگی هایی ایجاد شده بود و همچنین با توجه به اینكه میان دولت و مجلس نیز این ناهماهنگی ها به چشم می خورد، مردم انتظار دارند كه در دور دوم فعالیت این دو نهاد، ناهماهنگی ها از بین برود و هماهنگی های لازم ایجاد شود تا هم مدیران در كار اجرایی قدرت بیشتری نشان دهند و هم روند تغییرات در مسیر خدمت رسانی بهتر به مردم قرار گیرد.

وی اضافه كرد: با توجه به اینكه وزرای كابینه دوازدهم در ماراتن انتخاب و تایید قرار خواهند گرفت، نمایندگان باید با دقت عمل بیشتری به آنها رای دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: اگر رئیس جمهور تعدادی از وزرای خود را تغییر ندهد، با چالش های جدی در سطوح مدیریتی پایین تر مواجه خواهیم شد.

رضایی اظهار كرد: اگر وزرای جدید به گونه ای انتخاب شوند كه نگاه نزدیكتری به مردم داشته باشند، می توان امیدوار بود كه توجه ویژه ای به نسل جوان و نیازهای آنان كنند.

متوقع بیشتر شدن همراهان و مدیران حامی دولت در فارس هستیم

همچنین فرج الله رجبی، دیگر نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر این نكته كه مردم كشور به ویژه استان فارس و شهر شیراز باید شیرینی رأی و حضور حداكثری خود در انتخابات اردیبشهت ماه را در اقدامات مدیران ببینند، گفت: پاكدستی، توانمندی و همراهی با دولت از شروط انتخاب مدیران جدید در استان خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی سیر تغییر مدیران در فارس از جمله ریاست دانشگاه علوم پزشكی شیراز، اظهار كرد: ما متوقع بیشتر شدن همراهان و مدیران حامی دولت در استانیم.

این نماینده یادآور شد: معتقدیم كه یكپارچگی، تلاش و طراوات بیشتری باید در حوزه انتخاب مدیران در فارس ایجاد شود.

مدیرانی كه روحیه اصلاح طلبی ندارند، بروند

علی اكبری، نماینده سوم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با تصریح بر اینكه در نخستین سال فعالیتمان بنا به تعهدات اخلاقی و تشكیلاتی در تصویب لوایح و برنامه های دولت همراهی كردیم كه حمایت از بودجه ٩٦ و یا اصلاح برنامه بودجه ٩٥ از جمله آنها بود، گفت: بنده شخصا به دكتر روحانی و جهانگیری اعلام كرده ام كه بخش عمده ای از مدیران دولت با آنها نیستند و یا روحیه اصلاح طلبی ندارند.

وی در توجیه گفته فوق خود تاكید كرد: این مهم پاشنه آشیل دولت محسوب می شود كه بخش زیادی از مدیرانش بر علیه آنها كار كند.

اكبری در خصوص موضوع تغییر مدیریت دانشگاه علوم پزشكی شیراز كه از جمله نمایندگانی بود كه ابتدای فعالیت خود همگام با دیگر نمایندگان شیراز خواستار تغییر آن بودند، افزود: روی مصداق ها بحث نمی كنم، كلیت صحبت بنده این است كه دولت باید تكلیف مدیرانی كه همراه نیستند را مشخص و در این رابطه به تعهدات خود در دور دوم فعالیتش عمل كند.

وی عنوان كرد: در بحث بررسی وزرای كابینه دوازدهم قطعا نمایندگان فارس جلساتی را تشكیل خواهند داد و در آن اینگونه مسائل را به بحث و بررسی خواهیم گذاشت.
با تمام این تفاسیر وجود مدیرانی هر چند لایق که در میان بدنه کارشناسی جامعه اقبالی ندارند میتواند به ضرر منافع کلان استانها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شیرازی ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    0 0
    نمایندگان شیراز بخصوص دکتر پارسایی بایستی اعتراض کنند تا یکی از هم ولایتی ها و همشهریاشون رو بکنند رئیس دانشگاه، اخه تمام شیراز پر شده از غیر بومی فقط همین جا رو نتونستند تصاحب کنند. مگر انسان شریف تر از دکتر ایمانی پیدا میشه/ ایشالا فردای قیامت بتونیم جواب بدیم.خدایا یکی نیست به داد ای شیراز بدبخت برسه