چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 21680

گاه منفی برخی مسوولین به بیماران سرطانی مبنی بر این‌كه امید نجاتی برای آنها وجود ندارد باعث شد كه حمایت مالی مناسبی از ما صورت نگیرد.

پیوند مغز استخوان در آذربایجان غربی
سلامت نیوز: یك جراح پیوند مغز استخوان در آذربایجان غربی گفت: تیم پزشكی استان با كمترین امكانات در پیوند مغز استخوان موفقیت بزرگی به دست آورد.


دكتر داوود ملكی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به برخی مشكلات در اجرا عمل جراحی پیوند مغز و استخوان، افزود: برخی مسوولین در اجرا پیوند مغز و استخوان از ما حمایت نكرده و امیدی به موفقیت ما نداشتند.


وی ادامه داد: نگاه منفی برخی مسوولین به بیماران سرطانی مبنی بر این‌كه امید نجاتی برای آنها وجود ندارد باعث شد كه حمایت مالی مناسبی از ما صورت نگیرد.


این فوق تخصص خون و انكولوژی، با تاكید بر لزوم همكاری و هماهنگی بیشتر مسوولین با دانشگاه علوم پزشكی، اظهار كرد: با حمایت لازم مسوولین از نخبگان و جوانان استان شاهد پیشرفت چشمگیر در همه عرصه‌ها به خصوص پزشكی خواهیم شد.


این استاد دانشگاه با اشاره به تشكیل بخش مجزا برای انجام پیوندهای مغز و استخوان در استان، گفت: با تشكیل و تجهیز این بخش و حمایت‌های لازم، آذربایجان غربی توان درمان بیمارن هموفیلی و بیماری‌های مرتبط را دارد.


وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن اولین پیوند مغز و استخوان در استان، اظهار كرد: آذربایجان غربی سومین قطب پیوند مغز و استخوان در كشور و تنها استان شمال غرب كشور در اجرای این درمان است.


دكتر داوود ملكی، با اشاره به ریسك این نوع درمان، بیان كرد: بیمارهایی كه پیوند مغز و استخوان بر آنها صورت می‌گیرد باید با عوارض و درصد ریسك عمل جراحی آشنا شده و رضایت كامل را داشته باشند.


وی با اشاره به لزوم وجود روحیه مناسب در بیماران تحت درمان، گفت: باید مكان ایجاد شده برای این نوع بیماران از لحاظ روانی متناسب با آنها باشد.


این جراح پیوند مغز استخوان در آذربایجان غربی، همچنین با بیان این‌كه هر ساله 3 تا 4 نفر بر اثر بیماری آنمی آپلاستیك جان خود را از دست می دهند، تصریح كرد: با فراهم كردن امكانات لازم برای اجرای این نوع درمان میزان درصد مرگ و میر بر اثر این نوع بیماری بسیار كاهش خواهد یافت.


این استاد دانشگاه، موفقیت اصلی در این عمل را توكل بر خدا دانست و افزود: سرعت عمل داشتن در اجرای عمل پیوند مغز استخوان یكی از علل موفقیت، در این نوع درمان است.


دكتر ملكی با بیان این‌كه، صرفا جهت اجر الهی و خدمت به جامعه بشریت، این پیوند را انجام داده است، افزود: با در نظر گرفتن معنویات و رضای خداوند حاضر نیستم این عمل را حتی با یك میلیارد تومان دستمزد انجام دهم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha