شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: 216845

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: میزان تابش فرابنفش(uv) در استان اصفهان حدود 10 پیش‌بینی شده است که این شاخص میزان بالایی است و تا حدود زیادی در مردادماه افزایش پیدا می‌کند.

تهدید "فرابنفش"

سلامت نیوز:رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: میزان تابش فرابنفش(uv) در استان اصفهان حدود 10 پیش‌بینی شده است که این شاخص میزان بالایی است و تا حدود زیادی در مردادماه افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حسن خدابخش  اظهار کرد: افزایش تابش خورشید و دما موجب افزایش تابش فرابنفش (uv) است و میزان این تابش در تابستان افزایش پیدا می‌کند. تاثیر آن با در معرض قرارگیری ارتباط مستقیم دارد و باعث عوارض پوستی و آسیب به چشم می‌شود که میزان تابش uv در مکان‌های سرپوشیده و سایه کم‌تر است.

رییس اداره پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان به مردم توصیه کرد که در ساعات بین 11 تا 16:30 سعی کنند در معرض نور خورشید قرار نگیرند و کارهای خارج از محیط سرپوشیده خود را به قبل یا بعد از این ساعات موکول کنند.

 برپایه استاندارد شاخص جهانی تابش فرابنفش خورشیدی، اگر این شاخص روی اعداد ۱ و ۲ باشد، بی‌خطر است. شاخص ۳، ۴ و ۵ نشان‌دهنده کم‌خطر بودن آن و شاخص ۶ و ۷ نشان‌دهنده خطر زیاد است. شاخص ۸، ۹ و ۱۰ بیانگر خطر بسیار زیاد و شاخص ۱۱ اعلام می‌کند که خطر بسیار شدید است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha