مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان این‌که تا اواخر هفته دمای بالای 50 درجه سانتی‌گراد را نخواهیم داشت، گفت:‌ امروز دمای هوای اهواز در گرم‌ترین ساعت به 49 درجه می‌رسد.

خوزستان دستگاه سنجش UV ندارد / دما این هفته بالای 50 نمی‌رود

سلامت نیوز:مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان این‌که تا اواخر هفته دمای بالای 50 درجه سانتی‌گراد را نخواهیم داشت، گفت:‌ امروز دمای هوای اهواز در گرم‌ترین ساعت به 49 درجه می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،کوروش بهادری  ‌اظهار کرد: انتظار می‌رود امروز دمای هوا در گرم‌ترین ساعت به 49 درجه برسد و انتظار داریم که در برخی نقاط استان نظیر از جمله دزفول و امیدیه نیز دمای هوا به 49 درجه برسد.

وی با بیان این‌که دمای هوا امروز در هیچ‌کدام از نقاط استان به 50 درجه نخواهد رسید، تصریح کرد: ‌از فردا مجددا روند افزایشی دما تا آخر هفته ادامه خواهد داشت و حتی ممکن است در روزهای آینده دمای هوا به 50 درجه سانتی‌گراد نیز برسد اما دمای هوا از 50 درجه تجاوز نخواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد:‌ در شبانه‌روز گذشته اهواز با 48 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 21 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان بودند. دمای هوای اهواز نیز در این مدت بین 29 تا 48 درجه سانتی‌گراد در نوسان است.

بهادری در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر افزایش میزان اشعه فرابنفش در اهواز عنوان کرد: در حال حاضر اداره‌کل محیط زیست خوزستان دستگاه سنجش UV ندارد و آنچه محاسبه می‌شود با استفاده از تصاویر ماهوره‌ای یا شیوه‌های دیگری است که پایه علمی دقیقی ندارند.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه خریداری دستگاه UV سنج برای هواشناسی خوزستان پیش‌بینی شده و ما پیگیر آن هستیم.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha