نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن هشدار نسبت به ادغام زباله‌های بیمارستانی با زباله های شهرداری در برخی استان ها، گفت: این مسئله موجب شده تا شیرآبه این زباله ها وارد رودخانه ها و دریاها شود.

دفن پنهانی زباله‌های خطرناک بیمارستانی در استان‌ها

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن هشدار نسبت به ادغام زباله‌های بیمارستانی با زباله های شهرداری در برخی استان ها، گفت: این مسئله موجب شده تا شیرآبه این زباله ها وارد رودخانه ها و دریاها شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمد حسین قربانی ، درباره برخی اظهارنظرهای مبنی بر اینکه 90 درصد بیمارستان ها مجهز به دستگاه های بی خطرسازی هستند، افزود: به نظر می رسد این آمار و ارقام تا حدی غیر واقعی است زیرا در بیمارستان های مراکز استان ها و بسیاری از شهرستان ها هنوز مجهز به دستگاه های بی خطرسازی زباله ها نیستند.

نماینده مردم استانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که به جهت نبود دستگاه های بی خطر سازی در بیمارستان ها، متاسفانه این زباله های بیمارستانی مخلوط با زباله های شهرداری می شود و در محل دفن زباله ها ریخته شده که آسیب و آفت های فراوانی را به همراه دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در بسیاری از شهرهای کوچک حداقل امکانات برای از بین بردن زباله های بیمارستانی وجود ندارد؛ آمار و ارقام وزارت بهداشت برای مرکز تهران است و بعید است این آمار کل کشور را در بر گیرد زیرا شهرهای کوچک از داشتن چنین امکاناتی بی بهره هستند.

وی یادآور شد: ادغام زباله های بیمارستانی با زباله های شهرداری سبب شده تا شیرآبه این زباله ها وارد رودخانه ها، تالاب ها و دریاها شود که بدون شک خطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه در حوزه شمال کشور این مشکلات دو چندان است که دریای خزر را با خود درگیر کرده لذا به نظر می رسد برای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت متولیان امر چاره ای بیندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha