یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 217545

پیاز سرشار از کوئرستین ـ نوعی فلانوئید و آنتی‌اکسیدان ـ است که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند. پیاز همچنین از ایجاد لخته خونی جلوگیری و سلامت خون را تقویت می‌کند.

ضدبیماری‌های پنهان در آشپزخانه شما

سلامت نیوز:مواد غذایی، از مهم‌ترین عوامل سلامت یا بیماری ما هستند و مصرف مواد سالم و مقابله‌کننده با بیماری‌ها شاه کلید سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: برخی از این مواد غذایی را براحتی می‌توانید در آشپزخانه‌تان بیابید:

سیر و پیازاین دو ماده،‌ حامی قلب و سیستم ایمنی هستند. سیر حاوی بیش از 70 فیتوکمیکال است که پایین آورنده فشار خون است و از سرطان روده بزرگ، تخمدان و سایر سرطان‌ها پیشگیری می‌کند.

پیاز سرشار از کوئرستین ـ نوعی فلانوئید و آنتی‌اکسیدان ـ است که با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند. پیاز همچنین از ایجاد لخته خونی جلوگیری و سلامت خون را تقویت می‌کند.

لوبیاها: ایزوفلاون فراوان موجود در لوبیاها سلامت پروستات و استخوان‌ها را تقویت و از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند و می‌تواند علائم یائسگی را کاهش دهد. همچنین حاوی پروتئین فراوان هستند و چربی کمی دارند.

زردچوبه: شامل ترکیبات زیست فعال کورکومینوئید و قدرتمندترین آنها کورکومین است. کورکومین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با بیماری‌ها مقابله می‌کند و خاصیت ضدالتهابی آن، دردهای بدنی را کاهش می‌دهد. افزون بر این ثابت شده، زردچوبه عملکرد مغز را تقویت می‌کند و می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی و انواع سرطان‌ها را کاهش دهد. براساس مطالعات جدید، زردچوبه حتی با اضطراب و افسردگی مقابله می‌کند.

خانواده نعنا: این خانواده که شامل پونه کوهی، ریحان، رزماری، آویشن و نعناست با کمک به روند هضم، از سوء‌هاضمه و تهوع جلوگیری می‌کند و درد (بویژه سردرد و دردهای آرتروز) را تسکین می‌دهد. مقابله با خستگی و اختلالات تنفسی، برطرف کردن سرفه و اخلاط و کاهش افسردگی از خواص دیگر این خانواده است.

دارچینقند و فشارخون را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های دارچین، حسگرهای انسولین را در سلول‌ها فعال و با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند. دارچین خواص ضدالتهابی دارد و ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. این ماده همچنین باکتری ای کولای (E coli) را که در برخی غذاها رشد می‌کند، از بین می‌برد.

زنجبیلیک ضدالتهاب بالقوه است که می‌تواند به تسکین درد کمک کند و در کاهش کلسترول و فشارخون نقش داشته باشد. تقویت سیستم ایمنی و مقابله با ویروس‌هایی مثل ویروس آنفلوآنزا از دیگر کارکردهای زنجبیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha