استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: از 950 ساختمان بالای 10 طبقه تهران، 10 درصد در معرض خطر هستند.

وجود 95 ساختمان بلند مرتبه در معرض خطر در پایتخت

سلامت نیوز: استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: از 950 ساختمان بالای 10 طبقه تهران، 10 درصد در معرض خطر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،مهدی زارع ، اظهار داشت: براساس آمارها حدود980 ساختمان بالای 10 طبقه در تهران وجود دارد که 500  ساختمان در 10 سال گذشته ساخته شده است. اما برخی از این ساختمان ها دچار آسیب هستند. موضوع مهم تعداد زیاد این ساختمان ها است به گونه ای که اگر 10 درصد آنها را در معرض آسیب در نظر بگیریم، رقم قابل توجه ای می شود.

وی در مورد اینکه آیا نقشه ساختمان های بلند و قدیمی تهران در دسترسی است تا در مواقع بحران بتوان از آنها برای تسریع عملیات امداد استفاده کرد، گفت: فکر نمی کنم تمامی نقشه ها در دسترس باشد. برخی از نقشه ها در دفاقر قدیمی شرکت های مهندسی خارج از کشور که سازنده آنها هستند، موجود است. اگر برای ساختمان هایی  مانند آلومینیوم دچار حادثه شوند،نکته مهم در دقایق اولیه دسترسی تیم های امدادی به اطلاعات ساختمان و زیر ساخت آن است.

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله تاکید کرد: در برخی لحظات اولیه حتی هیچ اطلاعاتی در دسترسی نیست. حتی تیم های امدادی راه ورود به ساختمان را نمی دانند.

زارع در مورد اینکه آیا حادثه پلاسکو یک بحران ملی بود، یا خیر،موضوع مهم این است که آتش نشانان از جان خود گذشتند که این یک نگاه ملی و احترام خاصی دارد. چون این افراد از جان گذشتگی کردند باید بالاترین درجه ملی  ایثار را به آنها تقدیم کرد.

به گفته وی این حادثه به هیچ وجه حادثه ملی نبود چرا که یک تک ساختمان ریزش کرده  اما به دلیل اینکه این حادثه چندین روز زنده از تلویزیون پخش شد و قدیمی ترین ساختمان بلند تهران بود، توجهات برانگیخته شد اما از نظر کارشناسان این حادثه ملی تلقی نمی شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha