مشاور وزیر بهداشت گفت:: دستیاران هیچ گونه رابطه استخدامی با دانشگاه های علوم پزشکی ندارند و مشمول دریافت عیدی نمی باشند.

مشاور وزیر بهداشت: «دستیاران» رابطه استخدامی با دانشگاه ها ندارند

سلامت نیوز:مشاور وزیر بهداشت گفت:: دستیاران هیچ گونه رابطه استخدامی با دانشگاه های علوم پزشکی ندارند و مشمول دریافت عیدی نمی باشند.


به گزارش سلامت نیوز دکتر حسن امین لو، مشاور وزیر بهداشت و دبیر مجامع شوراها و هیات امنا، در گفتگو با برنامه «صبح و زندگی» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه هرگونه پرداخت در نظام دولتی می بایست مبتنی بر قانون باشد، افزود: دانشگاه های علوم پزشکی ، تابع قانون هیات امنا هستند که طبق آن، آیین نامه های مالی و معاملاتی، اداری-استخدامی اعضای هیات علنی و غیر آن تصویب می شود.


وی ادامه داد: در این قوانین، پرداخت عیدی صرفا برای افرادی مورد تایید است که رابطه استخدانی با دانشگاه داشته باشند. بنابراین هر فردی که رابطه استخدامی اعم از رسمی، قراردادی، پیمانی داشته باشد مشمول دریافت عیدی می باشد و این موضوع در قانون خدمات کشوری و آیین نامه های مذکور به صراحت عنوان شده است.
مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به اینکه دستیاران هیچگونه رابطه استخدامی با دانشگاه ندارند، پرداخت تحت عنوان عیدی می تواند به مسائل دیگر مانند سابقه خدمت، بیمه و بازنشستگی مربوط شود.
دبیر مجامع شوراها و هیات امنا در پایان اظهار داشت: در صورتی که منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی مکفی باشد، پرداخت تحت عنوان «کمک» به دستیاران بدون اشکال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha