خبر قتل دختر بچه هفت‌ساله‌ای که ٢٠ روز پیش ناپدید شده بود، پارس‌آباد مغان را به هم ریخت. این جنایت هولناک احساسات مردم این شهر را بشدت جریحه‌دار کرده است. تا جایی که اهالی پارس‌آباد در واکنش به این حادثه تکان‌دهنده با تجمع در محل ناپدید‌شدن آتنا خواهان اشد مجازات برای عامل این جنایت شدند.

آخرین جزییات حادثه هولناک قتل دختر ٧ ساله

سلامت نیوز:خبر قتل دختر بچه هفت‌ساله‌ای که ٢٠ روز پیش ناپدید شده بود، پارس‌آباد مغان را به هم ریخت. این جنایت هولناک احساسات مردم این شهر را بشدت جریحه‌دار کرده است. تاجایی که اهالی پارس‌آباد در واکنش به این حادثه تکان‌دهنده با تجمع در محل ناپدید‌شدن آتنا خواهان اشد مجازات برای عامل این جنایت شدند.

به گزارش سلامت نیوز،شهروند نوشت: مردم خشمگین با حمله به محل کار قاتل، مغازه او را به آتش کشیدند. مقامات محلی و قضائی پارس‌آباد هم برای جلوگیری از گسترش خشونت‌ها و بازگرداندن آرامش با حضور در جمع معترضان، برخورد قاطع و سریع دستگاه قضا و مجازات عامل این جنایت هولناک را وعده دادند.  آتنا دختر بچه هفت‌ساله‌ای که به طرز مشکوکی ناپدید شده بود، پس از ٢٠ روز جست‌وجوی بی‌نتیجه، پیکر بی‌جانش در حیاط یک خانه پیدا شد. پیکری که در میان حفره‌ای از بتن به طرز دلخراشی مخفی شده بود. صاحب این خانه به ‌عنوان متهم اصلی پرونده به قتل دختر هفت‌ساله اعتراف کرده است.

این تنها خبر رسمی است که در خصوص این پرونده مبهم اعلام شده است. پرونده‌ای سربسته با سوالات بی‌شماری که تاکنون به جز معدودی از آنها هیچ پاسخ روشنی از سوی مقامات قضائی و انتظامی به آنها داده نشده است. ظهر یکشنبه، ٢٨ خرداد بود که خبر گم‌شدن آتنا اصلانی به پلیس اعلام شد. پدر این دختر هفت‌ساله در اظهاراتش به پلیس گفت: «من دستفروش هستم و دخترم در حال بازی‌کردن با بچه یکی دیگر از همکارانم بود. من مشغول کارم بودم و از دور حواسم به آتنا بود؛ اما یک لحظه متوجه شدم که هیچ اثری از آتنا نیست. همه جا را دنبالش گشتم، کل خیابان را چندبار جست‌وجو کردم. در آن خیابان دستفروش‌های دیگری هم بساط می‌کنند، از آنها و کسبه هم پرس‌و‌جو کردم اما هیچ‌کدام از آنها آتنا را ندیده بودند.»


به دنبال اظهارات این مرد، پلیس با استفاده از همه امکانات کار جست‌وجو برای یافتن آتنا را آغاز کرد. در همین حال با انتشار خبر گمشدن این دختر بچه هفت‌ساله همه ارگان‌های مربوطه تلاش کردند تا ردی از این دختر پیدا کنند.


٢٠ روز پرالتهاب در پارس‌آباد


همزمان تیمی از کارآگاهان اداره آگاهی در نخستین اقدام به سراغ دوربین‌های مداربسته خیابان پزشکان رفتند. خیابانی که آتنا برای آخرین‌بار در حال بازی‌کردن در آنجا دیده شده بود. بیش از ٦٠ ساعت فیلم دوربین‌های مغازه‌های این خیابان بارها و بارها از سوی پلیس بازبینی شد، اما به طرز عجیبی هیچ دوربینی از لحظه گم‌شدن آتنا تصویری ضبط نکرده بودند. با به بن‌بست رسیدن پیگیری تصاویر، تیمی از نیروهای هلال‌احمر همراه با سگ‌های زنده‌یاب برای یافتن آتنا وارد عمل شدند و حتی عملیات جست‌وجو به حومه شهر هم کشیده شد اما نیروهای امداد‌و‌نجات هم نتوانستند اثری از این دختر بچه هفت‌ساله پیدا کنند. همزمان اهالی پارس‌آباد در فضای مجازی هم تلاش‌هایی برای پیدا‌کردن این دختر انجام دادند.

هشتگ‌های مختلفی برای آتنا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست و هر روز حساسیت‌ها نسبت به این پرونده بیشتر می‌شد. در این میان اما با سکوت مقامات مسئول بازار شایعات درخصوص این حادثه هم داغ شد. برخی خبرها از خودکشی رباینده آتنا حکایت داشت. مردی که گفته می‌شد به دلیل عذاب وجدان اقدام به خودکشی کرده است. البته پس از چند روز فرماندار پارس‌آباد هرگونه ارتباط خودکشی این مرد با پرونده آتنا را تکذیب کرد. از سوی دیگر پلیس در ادامه تحقیقاتش چند مظنون را دستگیر می‌کند تا درنهایت یکی از افراد دستگیرشده در بازجویی‌های فنی به قتل آتنا اعتراف می‌کند. با وجود این هنوز این پرونده ابهامات زیادی دارد. از انگیزه این جنایت گرفته تا نحوه به قتل‌رسیدن آتنا و موارد بی‌شمار دیگری که از سوی مراجع رسمی بی‌پاسخ مانده است.


دفن پیکر آتنا در بتن


شهرام یکی از کسبه خیابان پزشکان پارس است. او اتفاقات یکشنبه، ٢٨ خردادماه را خوب به خاطر دارد: «من جلوی درِ مغازه نشسته بودم، داشتم خیابان را نگاه می‌کردم که پدر آتنا با حالتی پریشان جلوی من سبز شد، او را می‌شناختم خیابان پزشکان پاتوق بساطی‌هاست. او هم چند وقتی بود که با وانتش کمی بالاتر از مغازه من لباس می‌فروخت. از من پرسید: «دخترم را ندیدی؟» من متعجب نگاهش کردم، خیلی نگران بود، به من گفت دخترم جلوی چشمم بود، اما یک لحظه غیبش زد، جوری صحبت کرد که دلم سوخت، من هم کمکش کردم به او گفتم «تو از مغازه‌های بالای خیابان شروع کن و من هم از پایین، همه جا را گشتیم اما هیچ خبری از او نبود.»

او در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «در این مدت هر روز خبری دهان به دهان بین مردم می‌چرخید. یک‌بار چو افتاد که مرد معتادی که در خیابان پزشکان خودکشی کرده است، آتنا را دزدیده؛اما بعد از چند روز معلوم شد که این خبر درست نبوده. تا این‌که چند روز پیش خبر قتل این دختر را شنیدیم.»

او ادامه می‌دهد: «در این مدت پلیس همه دوربین‌های مداربسته خیابان پزشکان را چندبار بازبینی کرد؛ اما مثل این‌که دوربین یک کارگاه رنگرزی که دقیقا روبه‌روی محل بساط پدر آتنا بوده، هیچ تصویری را ضبط نکرده بوده و همین موضوع باعث شک پلیس می‌شود و صاحب مغازه  كه مردی ٤٢ساله است را بازداشت می‌کنند. او آدم خوشنامی هم نیست، زن و بچه‌دار است اما خب حرف‌های زیادی پشت سرش است، حتی من شنیدم سابقه کودک‌آزاری هم دارد به همین دلیل هم برادرش پس از دستگیری او، به حیاط خانه‌اش می‌رود و به یک قسمت از حیاط که تازه سیمان شده بوده، مشکوک می‌شود، بلافاصله با بیل و کلنگ سیمان را می‌کند و جنازه آتنا را پیدا می‌کند. بعد هم با پلیس تماس می‌گیرد و به آنها اطلاع می‌دهد.»


اعتراضات بی‌سابقه مردم به قتل آتنا


اما خبر قتل آتنا مردم پارس‌آباد را بشدت عصبی و نگران کرده است. بر اساس تصاویر منتشرشده از این شهر، روز گذشته عده زیادی از مردم با تجمع در خیابان پزشکان، ضمن اعتراض شدید به این حادثه خواستار برخورد قاطع قضائی با عامل این حادثه هولناک شدند؛ اما این تجمع درنهایت با حضور فرماندار و دادستان این شهر و وعده‌های آنها مبنی بر رسیدگی سریع و خارج از نوبت به این پرونده پایان یافت و با حاشیه‌هایی هم همراه بود. محمد یکی دیگر از کسبه خیابان پزشکان درباره واکنش مردم پارس‌آباد و تجمع اعتراض‌آمیز آنها در مقابل محل کار قاتل آتنا به «شهروند» می‌گوید: «مردم شهر از این خبر خیلی عصبی و نگران شدند. آنها خواهان مجازات قاتل هستند. جلوی مغازه رنگرزی او شعار می‌دادند. چند نفری هم با سنگ شیشه‌های مغازه را شکستند و آن‌جا را به آتش کشیدند. عده‌ای هم در مقابل خانه او تجمع کردند که با دخالت پلیس متفرق شدند. هرچند من این برخوردها را تأیید نمی‌کنم اما خبر قتل آتنا احساسات مردم پارس‌آباد را بشدت جریحه‌دار کرده است.»


قتل همزمان با مفقودشدن آتنا


در همین حال ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از عزم جدی دستگاه قضائی استان برای رسیدگی سریع و فوق‌العاده به این پرونده و صدور حکم و اجرای آن خبر داده است. او در گفت‌وگوی کوتاه با «شهروند» در تشریح بخشی از جزییات این حادثه گفت: «در پنجمین روز مفقودیت نتیجه تحقیقات به شناسایی یک فرد مظنونی ختم شد و با صدور دستور قضائی این فرد دستگیر و با قرار بازداشت موقت راهی زندان شد و در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد. به دستور دادستان مرکز استان این پرونده به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی قرار گرفت و  تحقیقات مفصل و مبسوطی از این مظنون انجام شد نهایتا در تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که آتنا اصلانی به قتل رسیده است و جسد وی در محیطی که متعلق به این مظنون بوده، کشف شد.» به گفته این مقام قضائی، پزشکی قانونی استان، زمان فوت آتنا اصلانی را ٢٠ روز پیش اعلام کرده است؛ یعنی آتنا همان روزی که مفقود‌شده به قتل رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha