سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه در خصوص شیوع وبا در یمن، گفت: بحران وبا در یمن بزرگترین بحران در جهان است.

سازمان بهداشت جهانی: بحران وبا در یمن بزرگترین بحران در جهان است

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه در خصوص شیوع وبا در یمن، گفت: بحران وبا در یمن بزرگترین بحران در جهان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، سازمان بهداشت جهانی افزود: مردم یمن از آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند و این مساله باعث شیوع موج جدید وبا در این کشور شده است.اکنون این بیماری در 21 استان از 23 استان یمن شیوع پیدا کرده است.
بنابر این گزارش، در پنج استان یمن، نیمی از مردم به وبا مبتلا هستند و این بیماری همچنان در حال گرفتن قربانی است.
سازمان بهداشت جهانی اضافه کرده است که تا کنون یک هزار و 742 نفر بر اثر ابتلا به وبا در یمن جان باختند و 320 هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا هستند.
این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد افزود: نبود صلح در یمن فرصتی برای ارائه خدمات به مردم این کشور باقی نگذاشته است.
کشور یمن با جمعیتی بالغ بر 27 میلیون نفر بر اساس آمار های سال 2015 پیش از بروز درگیری های دوساله این کشور 90در صد از مایحتاج روزانه خود را از طریق واردات تامین می کرد و در همان زمان نیز بر اساس همین آمار ها نزدیک به هفت میلیون نفر از مردم این کشور در شرایط معیشتی بحرانی به سر می بردند.
با شروع در گیری های داخلی که باحمایت رژیم عربستان سعودی از رئیس جمهوری مستعفی یمن آغاز شد علاوه بر آوارگی و بی خانمانی صدها هزار نفر از مردم این کشور نزدیک به 80 در صد از زیر ساخت های این کشور ویران شده است. بر اساس آمار های موجود شمار قربانیان این درگیری ها عمدتا در اثر حملات هوایی ائتلاف عربی - آمریکایی از مرز 10 هزار نفر گذشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha