چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2181

یک معمار فرانسوی پس از 8 سال تحقیق با استفاده از مدل سه بعدی رایانه ای از راز ساخت هرم بزرگ مصریان با نام "خوفو" پرده برداشت.

به گزارش سلامت نیوز،ساخت این هرم بزرگ در 4500 سال پیش توسط "خوفو" حکمران معروف به "خئوپس" مدت های مدیدی دانشمندان را در این خصوص که چگونه 3 میلیون بلوک سنگی هر یک به وزن 5/2 تن بالا برده شده اند، سرگردان کرده بود.

"ژان پییر هودین" معمار فرانسوی پس از 8 سال تحقیق و مطالعه در این زمینه و با استفاده از یک مدل سه بعدی رایانه ای دریافت: کارگران با استفاده از یک پلکان مارپیچی قطعات بزرگ سنگی را به مکان تعیین شده منتقل می کردند.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، این معمار ابزار سنگی و مسی موجود در آن زمان، بلوک های سنگ آهک و گرانیت، موقعیت این هرم و قدرت و دانش کارگران را در ارائه فرضیه خود مورد نظر قرار داد.

بنا بر فرضیه وی، کارگران نخست یک پلکان بیرونی را تا ارتفاع 140 فوتی بنا کرده اند و سپس یک پلکان داخلی را به شکل مارپیچ برای تکمیل ساختار 450 فوتی به کار برده اند.

این معمار همچنین اظهار داشت: مصریان در آن زمان برای قرار دادن یکی از تالارها در جایگاه خود از سیستم حالت تعادل بهره گرفته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha