دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 218329

یک مشاور خانواده گفت:‌ «آمارها نشان می‌دهند زن‌ها نارضایتی بیشتری را نسبت به مردان در زندگی زناشویی خود اعلام می‌کنند.»

زنان نارضایتی بیشتری از زندگی زناشویی دارند

سلامت نیوز: یک مشاور خانواده گفت:‌ «آمارها نشان می‌دهند زن‌ها نارضایتی بیشتری را نسبت به مردان در زندگی زناشویی خود اعلام می‌کنند.»

به گزارش سلامت نیوز، نسرین ابراهیم‌زاده، مشاور خانواده در گفت‌وگو با سلامانه، گفت: «متاسفانه بسیاری از افراد فکر می‌کنند خوشبختی در زندگی زناشویی یعنی اینکه هیچ وقت بین آنها تعارض و اختلافی ایجاد نشود. از این رو، در بسیاری از مواقع، خودشان یا دیگران را به خاطر وجود تعارضات سرزنش می‌کنند و در موارد زیادی هم مبتلا به معضل مقایسه کردن زندگی خود با دیگران می‌شوند.»

وی در ادامه افزود: «با قاطعیت تمام می‌توان گفت زندگی بدون اختلاف و تعارض یک رویای دست‌نیافتنی است. در هر رابطه‌ای که دو نفر آدم زنده وجود داشته باشند قطعا تعارض وجود خواهد داشت.»

وی همچنین یادآور شد: «براساس نتایج تحقیقات دکتر گاتمن یکی از بزرگان روان‌شناسی، تعارض بین زوجین خوشبخت کمتر از تعارض بین زوجین ناموفق نیست بلکه تفاوت بین این دو گروه در این است که زوجین موفق مهارت حل مسئله را بلد هستند و می‌توانند تعارضات خود را مدیریت کنند. بنابراین توانمندی در این مهارت می‌تواند یکی از دلایل خشنود بودن افراد باشد.»

ابراهیم‌زاده درنهایت با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های بسیار مفید برای کمک به زوجین ناخشنود، ایجاد دایره حل اختلاف است، گفت: «به تمام افراد توصیه می‌شود به دنبال یادگیری مهارت حل مسئله باشند تا بتوانند تمام روابط به خصوص روابط خانوادگی خود را مدیریت کنند. این مهارت اکتسابی است و افراد با آموزش و تمرین می‌توانند آن را بیاموزند. یکی از این روش‌ها ایجاد دایره حل اختلاف است به این معنی که هر بار فقط یک مساله بازگو و موشکافی شود و زوجین در مورد آن به نتیجه برسند و بعد مساله بعدی را مطرح کنند چراکه عنوان چندین موضوع هم زمان با هم، نتیجه‌ای را در برنخواهد داشت.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha