معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: بیشترین تماس های مردم استان تهران با اورژانس اجتماعی در مورد کودک آزاری و کمترین تماس آنان مربوط به اختلال هویت جنسی است.

کودک آزاری بیشترین موضوع تماس با اورژانس اجتماعی استان تهران است

سلامت نیوز: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: بیشترین تماس های مردم استان تهران با اورژانس اجتماعی در مورد کودک آزاری و کمترین تماس آنان مربوط به اختلال هویت جنسی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، احمد خاکی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی افزود: از مجموع، 923 هزار و 305 تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی در یکسال گذشته، 2 هزار و 637 مورد از این تماس ها در مورد کودک آزاری و 9 تماس نیز مربوط به اختلال هویت جنسی بود.
وی اظهار کرد: 50 مورد از این تماس ها نیز در رابطه با دختران فراری بود که ساماندهی شدند.

**صدور مجوز برای دو مرکز نگهداری معتادان متجاهر
حمیدرضا شمسی، معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان تهران نیز در این نشست از صدور دو مجوز برای مراکز ماده 16 (ویژه معتادان متجاهر) در خاورشهر و سعیدآبادجاجرود خبر داد و گفت: یکی از این مراکز با ظرفیت 260 نفر و مرکز دیگر با ظرفیت 300 نفر فعالیت می کند.
وی افزود: در مراکز ماده 15، معتادان به صورت تمایلی مراجعه می کنند اما در مراکز ماده 16، معتادان متجاهر از سوی قانونگذار به این مراکز فرستاده می شوند .
وی یادآور شد: بهزیستی روی مراکز درمان اعتیاد نظارت دارد و اگر بحث خشونت گزارش شود به ابطال مجوز مرکز درمانی نیز منجر خواهد شد.

**شناسایی بیش از 4 هزار معتاد متجاهر در استان تهران
معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان تهران گفت: براساس آخرین غربال معتادان متجاهر در سال گذشته ، چهار هزار و 98 معتاد متجاهر در استان تهران شناسایی شد.
شمسی افزود: از بین چهار هزار و 98 معتاد متجاهر شناسایی شده در استان تهران ، 699 نفر از آنان به دلیل ابتلا به بیماری هایی مانند ایدز یا دیابت و نیاز به روندهای درمانی در مراکز بهزیستی پذیرش نشدند.

**فعالیت 29 مرکز غربال ژنتیکی در تهران
معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان تهران گفت: 29 مرکز غربال ژنتیکی در استان تهران تحت پوشش بهزیستی فعالیت دارد که 21 مرکز آن غیردولتی است.
شمسی افزود: آمادگی داریم ، فراخور اجرایی شدن قانون غربالگری ژنتیکی در برنامه ششم توسعه ، تعداد مراکز را افزایش دهیم که البته محوریت مشاوره ژنتیک وزارت بهداشت بر بیماری تالاسمی است اما محوریت بهزیستی بر پیشگیری از معلول زایی است.
وی ادامه داد: غربالگری های ژنتیکی محدودیتی برای گرفتن سند ازدواج ایجاد نمی کند بلکه فقط ضریب خطر معلول زایی به زوج ها اعلام می شود و حتی اگر آنان در صورت وجود مشکل در غربالگری با یکدیگر ازدواج کنند به سمت مشاوره های قبل و حین بارداری هدایت می شوند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران همچنین به این نکته هم اشاره کرد که در مجموع یکهزار و 500 پشت نوبتی در حوزه اجتماعی در استان تهران برای دریافت خدماتی مانند مستمری وجود دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha