نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: مصرف دوز بالایی از ویتامین D نمی‌تواند کودکان را از خطر ابتلا به سرماخوردگی در زمستان حفظ کند.

ویتامین D خطر سرماخوردگی را در کودکان کاهش نمی‌دهد

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: مصرف دوز بالایی از ویتامین D نمی‌تواند کودکان را از خطر ابتلا به سرماخوردگی در زمستان حفظ کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، محققان کانادایی اظهار داشتند: همیشه مصرف میزان بالای مکمل‌های ویتامین به معنی مفید بودن آن نیست. یافته‌ها حاکی از آن است مصرف مداوم مکمل ویتامین D برای پیشگیری از عفونت دستگاه تنفسی کودکان در فصل زمستان مفید نیست.

ویتامین D از طریق قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید در بدن تولید می‌شود. همچنین برخی مواد خوراکی حاوی این ویتامین هستند اما بسیاری از مردم به طور روزانه از این مکمل مصرف می‌کنند.

به گفته محققان از سال‌ها قبل این باور وجود داشت که ویتامین D می‌تواند به پیشگیری یا کاهش شدت سرماخوردگی و دیگر عفونت‌های دستگاه تنفسی در کودکان کمک کند اما اطلاعات آزمایشگاهی کافی در مورد این باور وجود نداشت.

به گزارش اهلث‌دی نیوز، به گفته محققان کانادایی ضرورت دارد کودکان و بزرگسالان در مورد اهمیت رعایت نکات بهداشتی که موثرترین راه پیشگیری از سرماخوردگی است آگاهی داشته باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha