متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه ایالتی لوییزیانا دریافته‌اند كه انجام تركیبی از حركات آیروبیك و تمرینات استقامتی توام با هم می‌تواند سطح گلیسمیك را در مبتلایان به دیابت نوع دوم بهبود بخشد.

سلامت نیوز:متخصصان تاكید دارند كه تركیب كردن تمرینات آیروبیك و ورزش‌های استقامتی برای بهبود افراد دیابتی و كمك به كنترل این بیماری مفید است.

به گزارش  ایسنا، متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه ایالتی لوییزیانا دریافته‌اند كه انجام تركیبی از حركات آیروبیك و تمرینات استقامتی توام با هم می‌تواند سطح گلیسمیك را در مبتلایان به دیابت نوع دوم بهبود بخشد.

دكتر تیموتی چرچ و دستیارانش آزمایشاتی را روی 262 زن و مرد مبتلا به دیابت نوع دوم كه زندگی بی‌تحركی داشتند، انجام دادند و تاثیرتمرینات آیروبیك و استقامتی را روی تغییر سطح هموگلوبین "ALC" بررسی كردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی موگورو، این شركت كنندگان بین آوریل 2007 میلادی و اوت سال 2009 ، در برنامه‌های ورزشی 9 ماهه ثبت نام كردند.

متخصصان دریافتند: فقط وقتی دو نوع تمرین ورزشی با هم تركیب شوند این تاثیرات مفید اعمال می‌شود اما هر كدام به تنهایی نمی‌توانند چنین تغییرات سودمندی را در پی داشته باشند. البته در تمام گروه‌هایی كه ورزش كرده بودند اندازه دور كمر كه عامل تعیین كننده‌ای در بروز دیابت است، كاهش یافته بود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha