وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به فصل تابستان و افزایش احتمال بروز بیماری هایی مانند وبا، تاکنون موردی از این بیماری در کشور گزارش نشده است.

موردی از وبا در ایران گزارش نشده است

سلامت نیوز:  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به فصل تابستان و افزایش احتمال بروز بیماری هایی مانند وبا، تاکنون موردی از این بیماری در کشور گزارش نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در حاشیه افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شماره سه شهرستان خدابنده  به تمهیدات وزارت بهداشت برای مقابله با بیماری های فصلی اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه اقدمات مداومی درخصوص ایجاد آمادگی های لازم برای مقابله با بیماری های فصلی دارد و به جز در مناطق خاص و آلوده کار ویژه ای در هر دوره انجام نمی شود.


وی اظهارکرد: در فصل تابستان احتمال بروز بیماری وبا وجود دارد و خوشحالیم که در دولت یازدهم به غیر از سال اول فعالیت آن بیماری وبا در کشور شیوع نداشت.
قاضی زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد، طی سال جاری نیز عموم مردم با رعایت مسائل بهداشتی در پیشگیری از بیماری ها پیشقدم باشند.
به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کارشناسان و متولیان بهداشتی علاوه بر نظارت و مراقبت های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری های گوارشی، آموزشهای لازم را نیز به گروه های هدف و مردم ارائه می کنند.
وی ابراز کرد: اگر بیماری خاصی در کشور شیوع پیدا نکند، وزارت بهداشت روال کار خود را انجام می دهد.
وبا یک بیماری میکروبی است که از طریق آب و غذای آلوده فرد را مبتلا می کند و با اسهال شدید ممکن است حتی در مواردی موجب مرگ فرد شود، این بیماری طی چهل سال گذشته در ایران وجود داشته است و به نوعی بیماری بومی کشور محسوب می شود.

*** نظام ارجاع در دولت دوازدهم تکمیل می شود
قاضی زاده هاشمی به چگونگی ایجاد خانه های بهداشت در روستاها اشاره کرد و گفت: خانه های بهداشت در روستاها به ازای هر یکهزار نفر جمعیت و پایگاه های بهداشتی به ازای هر هشت تا 20 هزار نفرجمعیت ایجاد می شود.
وی ابراز کرد: بر این اساس مراکز جامع خدمات سلامت در مناطقی با تعداد جمعیت بین 25 هزار تا 120 هزار نفر راه اندازی می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با توجه به سطح بندی انجام گرفته در این مراکز، بهورز بیمار را به مراقب سلامت و بعد به مرکز جامع خدمات سلامت که از امکانات خوب و پزشک عمومی برخوردار است و در برخی مراکز نیز متخصص وجود دارد، بیمار ارجاع می دهد.
قاضی زاده هاشمی افزود: اگر بیمار مشکل جدی داشته باشد به مراکز بیمارستانی ارجاع داده می شود که تمامی مراحل یاد شده زیر ساختهای استقرار نظام ارجاع را شامل می شود.
وی خاطرنشان کرد: نظام ارجاع کاهش هزینه ها با هدف، مراقبت بیشتر از سلامتی و کاهش ابتلای مردم به بیماریهای غیر واگیر طراحی شده است که در دولت دوازدهم باید کامل شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در سفر غیر رسمی برای درمان و انجام عمل جراحی بر روی شماری از بیماران شهر گرماب به شهرستان خدابنده سفر سپس 2 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی را در این شهرستان افتتاح کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha