دبیر اجرایی سمینار تازه‌های چاقی و دیابت گفت: چاقی در دنیا بیماری شناخته شده است اما متأسفانه در کشور ما هنوز بیمه‌ها این بیماری را پوشش نمی‌دهند و فرد چاق باید تمام هزینه‌های گران درمان خود را آزاد بپردازد.

هزینه یک دوره درمان چاقی در کشور یک میلیون تومان است

سلامت نیوز:دبیر اجرایی سمینار تازه‌های چاقی و دیابت گفت: چاقی در دنیا بیماری شناخته شده است اما متأسفانه در کشور ما هنوز بیمه‌ها این بیماری را پوشش نمی‌دهند و فرد چاق باید تمام هزینه‌های گران درمان خود را آزاد بپردازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عبدالرضا نوروزی متخصص تغذیه و دبیر اجرایی سمینار تازه‌های چاقی و دیابت گفت: هدف از برگزاری این سمینار این است که برنامه بین‌المللی آموزش چاقی را برای متخصصین راه‌اندازی کنیم. اینگونه سمینارها چندین سال است که در اروپا توسط انجمن چاقی برگزار می‌شود، اما این کار برای اولین بار در کشور ما در حال انجام است.

وی افزود: در این سمینار 20 دوره آموزشی برگزار خواهد شد که اولین دوره آن در تهران در 21 مرداد برگزار می‌شود. این سمینارهای آموزشی هر سه ماه یکبار تکرار خواهد شد.

دبیر اجرایی سمینار تازه‌های چاقی و دیابت افزود: هدف دوم از برگزاری این سمینار این است که یک ارتباط بین تصمیم‌گیران و مردم به وجود آید، زیرا همیشه می‌گوییم چاقی بد است، اما بیمه‌ها چاقی را به عنوان درمان درنظر نمی‌گیرند.

نوروزی گفت: هم‌اکنون در کشور ما ویزیت، دارو و درمان چاقی آزاد حساب می‌شود و فردی که اقدام به درمان چاقی و گرفتن رژیم غذایی سالم کند، باید برای یک دوره پنج ماهه 800 تا یک میلیون تومان پول خرج کند. این پول شامل رژیم‌های کاهش وزن، دارو، ویزیت و آنالیز می‌شود. حتی برای درمان چاقی، بیمارستان‌های دولتی پول را به صورت نقداً دریافت می‌کنند.

نوروزی اضافه کرد: مؤسسه‌ای در دنیا وجود دارد که بیماری‌ها را طبقه‌بندی می‌نماید و این مؤسسه هر ده سال یکبار کتابی را منتشر کرده و بیماری‌های مهم را در آن نام می‌برند. از سال 2012 چاقی به عنوان یک بیماری محسوب شده اما ما تنها کشوری هستیم که درمان چاقی شامل خدمات درمان پوشش بیمه‌ای نمی‌شود.

وی گفت: مهمترین علت چاقی در کشور ما به هم خوردن تعادل دریافت کالری و فعالیت بدنی است، یعنی هم‌اکنون مردم غذاهای پرکالری را مصرف می‌کنند، اما فعالیت بدنی کمی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha