شاید راه اندازی برخی سیستم‌های هشداردهی که بدین منظور ایجادشده‌اند در یافتن سریع‌تر کودکان و دستگیری سارقین کمک بزرگی باشد که البته چنین نیز هست!

چگونه کودک ربایان در سایر کشورها شناسایی می شوند؟

سلامت نیوز:شاید راه اندازی برخی سیستم‌های هشداردهی که بدین منظور ایجادشده‌اند در یافتن سریع‌تر کودکان و دستگیری سارقین کمک بزرگی باشد که البته چنین نیز هست!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از صبحانه، ساعت۱۰:۳۰دقیقه صبح پنج‌شنبه ۲۹ تیرماه پدر جوانی همراه دختر ۸ ماهه‌اش سوار بر خودروی خود از داخل پارکینگ خانه خارج شدند؛ پدر جوان درحالی‌که خودرو روشن بوده برای بستن درب پارکینگ از خودرو پیاده می‌شود، اما لحظاتی نگذشته بود که خودرو همراه کودک در مقابل چشمان پدر به سرقت رفت.

 پس از شش روز از ماجرای سرقت درحالی‌که سرنخ مشخصی در دست نبود با تلاش قابل‌ستایش پلیس سارقین دستگیر شدند اما افسوس که طفل ۸ ماهه به علت گرما و گرسنگی و تشنگی جان خود را ازدست‌داده است.
 
شاید راه اندازی برخی سیستم‌های هشداردهی که بدین منظور ایجادشده‌اند در یافتن سریع‌تر کودکان و دستگیری سارقین کمک بزرگی باشد که البته چنین نیز هست!
 
به گزارش نشریه الکترونیک ترند (https://goo.gl/uYM6zN)، در آمریکا سیستمی تحت عنوان AMBER Alert یا وضعیت اضطراری کودک ربایی، تحت قوانین #رگولاتوری آن کشور راه‌اندازی شده است که یک سامانه برای هشدار در زمان ربودن کودکان است؛ مشابه آن نیز در کانادا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر راه اندازی شده است.
 
براساس یکی از آمار اعلامی در سال ۲۰۱۵ تنها در یک روز، ۸۰۰ کودک در امریکا به‌واسطه تماس‌های مردمی نجات‌یافته‌اند.
 
مواردی که مشمول هشداردهی می‌شود:
سازمان مدیریت بحران ایالات متحده، سه نوع اعلان را مشمول هشداردهی عمومی از طریق سیستم‌های مخابراتی قرار داده است:
 
- هشدارهای AMBER برای موارد کودک ربایی - تهدیدات جانی مرتبط با بلایای طبیعی مثل طوفان

- هشدار در شرایط اضطراری ملی در سطح ریاست جمهوری مانند ۱۱ سپتامبر و…
 
روش های هشداردهی:
– استفاده از امکانات شبکه هوشمند حمل ونقل (ITS):
– هشداردهی اضطراری بی سیم (WEA)
– آگاه سازی از طریق پیامک یا سیستم پخش سلولی شبکه #اپراتور های موبایل: بوسیله این سیستم، صاحبان تلفن همراه پیام هشداری که معمولا همراه با صدایی آژیر مانند و بلند همراه با متنی که حاوی توضیح کوتاه از نوع خودرو و پلاک اتومبیل است دریافت کرده و عملا هزاران و شاید میلیون‌ها نفر طی چند دقیقه از وقوع کودک ربایی مطلع می‌شوند تا درصورت مشاهده خودرو به سرقت رفته، نسبت به گزارش سریع موقعیت سارق اقدام کنند...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha