رئیس کلینیک آندومتریوز ابن‌سینا با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود 2 میلیون زن ایرانی درگیر بیماری آندومتریوز باشند، گفت: درمان این بیماری باید توسط تیم تخصصی انجام شود.

علائم و نشانه‌هایی که زنان باید جدی بگیرند

سلامت نیوز:رئیس کلینیک آندومتریوز ابن‌سینا با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود 2 میلیون زن ایرانی درگیر بیماری آندومتریوز باشند، گفت: درمان این بیماری باید توسط تیم تخصصی انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،شاهین خزعلی ، در ارتباط با بیماری آندومتریوز، اظهار داشت: تاکنون راهی برای پیشگیری از این بیماری مشخص نشده چرا که دلایل بروز آن نیز 100 درصد معلوم نبوده است.

وی افزود: تشخیص زودرس این بیماری در درمان آن بسیار حائز اهمیت است و زنان باید علایم و نشانه‌های این بیماری همچون دردهای دوران قاعدگی و یا نازایی را جدی بگیرند و در این زمینه حتماً با متخصص آندومتریوز مشورت کنند.

رئیس کلینیک آندومتریوز ابن‌سینا با اشاره به اینکه امروزه داروهای جدیدی برای کمک به این بیماران به بازار دارویی آمده است، گفت: از طریق این داروها می‌توان علایم را تا حدودی کاهش داد ولی داروها سبب از بین رفتن کامل بیماری نخواهد شد به ویژه زمانی که آندومتریوز اعضای دیگر بدن را نیز درگیر کرده باشد.

این متخصص زنان و جراح آندومتریوز ادامه داد: برخی از افراد که دچار آندومتریوز هستند برای رفع مشکلاتشان لازم بوده که حتماً جراحی انجام دهند که این اقدام امروزه با لاپاروسکوپی انجام می‌گیرد البته این اقدام باید حتماً توسط تیم حاذق صورت گیرد. همچنین باید توجه داشت که جراحی درمان صد درصدی ایجاد نمی‌کند و ممکن است ضایعاتی از چشم جراحان دور مانده و پس از مدت‌ها مجدد به رشد خود ادامه دهند.

خزعلی با تأکید بر اینکه یک جراحی خوب احتمال بازگشت بیماری را کاهش می‌دهد، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 2 میلیون زن ایرانی درگیر آندومتریوز باشند البته باید توجه داشت که این مشکل در دختران نیز بروز یافته و تنها اختصاص به زنان متأهل ندارد.

وی تأکید کرد: درمان بیماری باید به صورت اقدامات فوق‌تخصصی صورت گیرد و این اقدام با مشورت تیم انجام شود که کلینیک ابن‌سینا امروزه موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه داشته و موفق شده به زنان زیادی که درگیر این بیماری هستند کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • behzad parvizi ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    0 0
    اطاعات مفیدی را مینویسید.از اینکه در جریان اخبار روزمره قرار بگیرم . متشکر میشوم