یافته‌های محققان نشان می‌دهد که چراغ‌های کم‌مصرف LED می‌تواند ما را به سر درد‌های مزمن مبتلا کند.

کاربرد چراغ‌های کم‌مصرف و LED و ابتلا به سردرد‌های مزمن

سلامت نیوز:یافته‌های محققان نشان می‌دهد که چراغ‌های کم‌مصرف LED می‌تواند ما را به سر درد‌های مزمن مبتلا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، امروزه کمتر خانه‌ای سراغ داریم که برای تامین روشنایی از چراغ‌های کم‌مصرف استفاده نکرده باشد.

بر اساس گزارش میل‌آنلاین، این در حالی است که رسانه‌ها نیز همه را به استفاده از اینگونه لامپ‌ها برای کاستن از مصرف انرژی دعوت می‌کنند.

به گفته «آرنولد ویلکینز» استاد روان‌شناسی دانشگاه اسکس، چراغ‌های فلورسنت که اغلب از آنها در دفاتر و شرکت‌ها استفاده می‌شود با هر لرزش یا به اصطلاح "سوسو زدن" در حدود 35 درصد از نور خودشان را از دست می‌دهند و این افت نور لحظه‌ای موجب سردرد بسیاری از ما می‌شود.

در عین حال متخصصان هشدار می‌دهند که استفاده از لامپ‌های LED می‌تواند احساس سرگیجه را تشدید کرده و موجب بروز سردرد در مدت زمان کوتاهی شود.

 «آرنولد ویلکینز» می‌گوید: "سوسو زدن چراغ‌های کم‌مصرف خیلی بیشتر از همتایان سنتی است و افت میزان نور آنها که با هر سوسوزدن اتفاق می‌افتد موجب اختلال در تنظیمات مربوط به میزان نور چشم فرد شده و سردرد را به همراه می‌آورد.

این بدان معنی است که چراغ‌های کم‌مصرف، در هر ثانیه صدها بار خاموش و روشن می‌شوند و این می‌تواند باعث ایجاد سردرد و اختلال در کنترل حرکت چشم و کندشدن فعالیت مغز شود.

پیشتر تحقیقات مرتبط نشان داد که سوسو زدن لامپ‌های کم مصرف می‌تواند احتمال ابتلا به سردرد را دوبرابر کند.

در این راستا انگلیس از سپتامبر آینده از تولید و استفاده از لامپ‌های هالوژنی تحت قوانین اتحادیه اروپا جلوگیری خواهد کرد.

طبق این گزارش چراغ‌های LED می‌توانند 400 بار در ثانیه  سوسو بزنند که در واقع چهار برابر بیشتر از لامپ‌های کم‌مصرف دیگر است که به این معنی است که این گونه از لامپ‌ها سردرد و اختلالات مغزی را چند برابر می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha