امروزه کمتر کسی است که از فواید بیشمار شیر مادر برای نوزاد بی اطلاع باشد، ضمن اینکه نتایج حاصل از برخی تحقیقات نشان می‌دهد که تغذیه با شیر مادر حداقل به مدت چهار ماه اول زندگی خطر بروز آسم را کاهش می دهد.

سلامت نیوز:طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت آسم شایع‌ترین بیماری مزمن کودکان محسوب می شود و متاسفانه این بیماری هر روزه رو به افزایش می باشد، این در حالیست که تغذیه با شیر مادر خطر ابتلا به آسم را در نوزاد کاهش می دهد.

دکتر مصطفی معین، رییس انجمن آسم و آلرژی در گفت‌وگو با  ایسنا  با بیان این مطلب، گفت: امروزه کمتر کسی است که از فواید بیشمار شیر مادر برای نوزاد بی اطلاع باشد، ضمن اینکه نتایج حاصل از برخی تحقیقات نشان می‌دهد که تغذیه با شیر مادر حداقل به مدت چهار ماه اول زندگی خطر بروز آسم را کاهش می دهد.

وی افزود: طی مطالعه‌ای ثابت شده یک شیر خشک هیدرولیز شده به طور مشابهی خطر بروز آسم را کاهش می دهد در حالی که شیرخشک مانند شیر مادر حاوی سلول‌های زنده برای مقابله با عفونت‌ها و سایر عوامل مهمی که در شیر مادر یافت می‌شود، نیست، بنابراین نباید کودکان را بی دلیل از این نعمت خدادادی و با ارزش محروم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha