اگرچه عواملی مانند نوع رژیم غذایی می‌تواند در بروز این بیماری‌ها نقش داشته باشد، اما مهم‌ترین عامل افزایش سن است. به این ترتیب 70 درصد افراد به طور ناخواسته و تنها با افزایش سن دچار این بیماری‌ها می‌شوند.

سلامت نیوز:یك متخصص چشم با بیان این كه افزایش سن به مرور زمان، تخریب بافت چشم را سبب می‌شود، گفت: انجام حرکات ورزشی منظم میزان ابتلا به بیماری‌های از بین برنده چشمی را کاهش می‌دهد.

دکتر سحر میرپور در گفت‌وگو با  ایسنا  گفت: با افزایش سن، سلول‌های نوری در بخش پشت چشم در 70 درصد افراد کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند. اختلال در انجام کار این سلول‌های نوری، اختلال دید افراد را سبب می‌شود و در نتیجه افراد را از انجام فعالیت‌های روزمره زندگی باز می‌دارد.

وی با بیان این كه افرادی که زندگی فعالی دارند 70 درصد کمتر به مشکلات چشمی دچار می‌شوند، گفت: افرادی که به طور منظم پیاده‌روی می‌کنند، 30 درصد کمتر دچار بیماری‌های از بین برنده چشم می‌شوند.

میرپور ادامه داد: اگرچه عواملی مانند نوع رژیم غذایی می‌تواند در بروز این بیماری‌ها نقش داشته باشد، اما مهم‌ترین عامل افزایش سن است. به این ترتیب 70 درصد افراد به طور ناخواسته و تنها با افزایش سن دچار این بیماری‌ها می‌شوند.

این متخصص چشم در پایان گفت: بنابراین همانطور که ورزش می‌تواند در سلامت بسیاری از اعضای بدن مانند سیستم قلبی - عروقی، گوارشی و تنفسی تاثیرگذار باشد، از بروز فرسودگی و نابودی سلول‌های چشمی نیز جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha