مدیرفنی بانک خون بندناف رویان گفت: در حال تحقیق بر روی یک طرح پژوهشی هستیم، در این طرح از سلول‌های بنیادین برای درمان فلج مغزی اطفال استفاده می‌شود که در صورت موفقیت، بزرگترین کار در دنیا خواهد بود.

احتمال درمان فلج مغزی اطفال با سلول‌های بنیادی

سلامت نیوز:مدیرفنی بانک خون بندناف رویان گفت: در حال تحقیق بر روی یک طرح پژوهشی هستیم، در این طرح از سلول‌های بنیادین برای درمان فلج مغزی اطفال استفاده می‌شود که در صورت موفقیت، بزرگترین کار در دنیا خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس سعید آبه‌ون مدیرفنی بانک خون بندناف رویان، در حاشیه نشست خبری که در ارتباط با معرفی و ترویج خدمات و دستاوردهای پژوهشگاه رویان در سطح بین‌المللی برگزار شد،‌ گفت: در پژوهشگاه رویان، در حال تحقیق بر روی یک طرح پژوهشی هستیم، در این طرح از سلول‌های بنیادین برای درمان فلج مغزی اطفال استفاده می‌شود که در صورت موفقیت، بزرگترین کار در دنیا خواهد بود.

 آبه‌ون گفت:‌ از خون بندناف نوزادان برای درمان سرطان خون اطفال و  بیماری‌های تالاسمی استفاده می‌شود. خون بندناف معمولاً یک بار قابل مصرف است و برای هر کس که از نظر ژنتیکی با نوزاد قرابت داشته باشد قابلیت استفاده دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در این مرکز امکان درمان بیماران نادری که به علل ژنتیکی دچار مشکل شده‌اند وجود دارد یا خیر، گفت: اگر این بیماری به خون مربوط باشد احتمال درمان آن وجود دارد. اما بیماری‌های ژنتیکی که در آنها کبد مشکل دارد مثلاً آنزیم کبد تولید نمی‌شود، با این روش قابل درمان نیستند اما بیماری‌های ژنتیکی که به خون مربوط است و با مشکل مغز استخوان مرتبط می‌شود قابل درمان خواهد بود.

مدیرفنی بانک خون بندناف رویان افزود: برای تعیین اینکه بیماری با مشکل خونی مرتبط است یا خیر، علائمی همچون خون‌ریزی، تب و خوب نشدن زخم وجود دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha