دختر ۱۴ ساله که با همکاری مسئولان زندان یزد تلاش زیادی را برای نجات پدرش از قصاص آغاز کرده، تنها ۴۵ روز فرصت دارد تا او را از چوبه دار نجات دهد.

فرصت ۴۵ روزه دختر نوجوان برای نجات پدرش از قصاص

سلامت نیوز:دختر ۱۴ ساله که با همکاری مسئولان زندان یزد تلاش زیادی را برای نجات پدرش از قصاص آغاز کرده، تنها ۴۵ روز فرصت دارد تا او را از چوبه دار نجات دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین،او حالا برای نجات پدرش در انتظار كمك‌ خیرین است.حادثه‌ای كه پدر این دختر را به پشت میله‌های زندان كشاند مرداد سال 89 رخ داد. آن روز این مرد راهی پلیس آگاهی شهرستان مهریز شد و از ناپدید شدن همسرش خبر داد. او گفت كه همسرش پس از اینكه خانه‌شان را ترك كرده به طرز مرموزی ناپدید شده است اما حدود 48ساعت بعد بار‌دیگر راهی اداره آگاهی و این بار مدعی شد كه خودش همسرش را به قتل رسانده و حالا به‌خاطر عذاب وجدان آمده است تا حقیقت را بگوید.

با ادعای جدید مرد جوان او بازداشت شد و مأموران با راهنمایی وی، جسد همسرش را از چاه فاضلاب خانه‌شان بیرون كشیدند. مرد جوان در بازجویی‌ها گفت: قصد كشتن همسرم را نداشتم و همه‌‌چیز در یك لحظه رخ داد. مدتی قبل از او 200هزار تومان قرض كرده بودم و سر همین موضوع با هم اختلاف داشتیم.

روز حادثه در خانه تنها بودیم كه او بحث پول را مطرح كرد و با هم درگیر شدیم و من كه كنترلم را از دست داده بودم گلویش را فشار دادم و وقتی به‌خودم آمدم كه او دیگر نفس نمی‌كشید. خیلی ترسیده بودم برای همین جسد او را به چاه انداختم. بعد هم وانمود كردم كه وی زمانی كه قصد رفتن به خانه پدر و مادرش در زاهدان را داشته ناپدید شده است اما عذاب وجدان باعث شد كه خودم را تسلیم كنم.

با اعترافات این مرد، او بازداشت و پرونده به دادگاه كیفری استان یزد فرستاده شد. مرد جوان به اتهام قتل همسرش، اخفای ادله جرم و سرقت طلاهای او به قصاص و حبس محكوم شد كه این حكم مدتی بعد از سوی دیوان‌عالی كشور تأیید شد. درحالی‌كه پدر و مادر مقتول تنها خواسته‌شان قصاص بود، تلاش نوه آنها (دخترنوجوان قاتل) برای گرفتن رضایت شروع شد. او كه حالا 14سال دارد با اینكه مادرش را از دست داده اما نمی‌خواهد با قصاص پدرش، تنها امیدش به ادامه زندگی را هم از دست بدهد.

به همین دلیل چندین بار از یزد به خانه پدربزرگ و مادربزرگش در زاهدان رفت تا رضایت آنها را جلب كند. در این میان مسئولان زندان یزد نیز به كمك او رفتند و با اینكه خانواده مقتول حاضر به گذشت نبودند، اما در نهایت و پس از برگزاری چند جلسه صلح و سازش قبول كردند كه در ازای دریافت وجه‌المصالحه از قصاص بگذرند.

یكی از مسئولان زندان یزد می‌گوید: پدر مقتول فردی محترم و صبور است كه هر بار صدها كیلومتر از زاهدان تا یزد را پیموده تا در جلسه صلح و سازش شركت كند. او هرگز در این جلسات آرامش و صبوری خود را از دست نداد و حتی به قاتل دخترش بی‌احترامی نكرد و در نهایت نیز پذیرفت در ازای دریافت وجه‌المصالحه، از قصاص قاتل دخترش بگذرد. پس از آن تلاش ما و خانواده قاتل برای فراهم كردن این مبلغ آغاز شد اما خانواده قاتل دارایی چندانی نداشتند و با تلاش آنها و كمك خیرین توانستیم بخشی از این مبلغ را فراهم كنیم.

وی ادامه می‌دهد: خانواده مقتول تا پایان شهریور نسبت به دریافت وجه‌المصالحه فرصت داده‌اند. به همین دلیل تنها راه نجات قاتل از قصاص، ورود خیرین به پرونده و كمك‌های آنهاست.این مسئول زندان یزد درباره شخصیت قاتل نیز می‌گوید: او در زندان توبه كرده و رفتارش كاملا تغییر كرده است تا جایی كه ما با انتقال او به بند قرآنی موافقت كردیم.

در این بند زندانیانی حضور دارند كه حافظ قرآن هستند و فعالیت‌های قرآنی دارند و هر زندانی‌ای قادر نیست وارد آن شود. براساس همین تغییر رفتار قاتل بود كه ما تصمیم گرفتیم برای نجات او از قصاص تلاش كنیم و حالا تنها آرزوی او و دخترش نجات وی از قصاص و بازگشت به زندگی است. هموطنانی كه قصد كمك به این دختر‌نوجوان و پدرش را دارند می‌توانند كمك‌های خود را به شماره حساب 5801421356482302پست بانك (صندوق زندان مركزی یزد) واریز كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha