سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 220583

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: زباله های الکترونیکی به دلیل سمی بودن با دفن آنها خطرات بیشتری به محیط زیست وارد می کنند و به همین دلیل با تفکیک و بازیافت آنها می توان یکی از دغدغه های زیست محیطی را حل کرد.

چالشی به نام دفن زباله‌های الکترونیکی

سلامت نیوز:معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: زباله های الکترونیکی به دلیل سمی بودن با دفن آنها خطرات بیشتری به محیط زیست وارد می کنند و به همین دلیل با تفکیک و بازیافت آنها می توان یکی از دغدغه های زیست محیطی را حل کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایمنا، حمید رضا پور علاقه مندان در حاشیه بازدید از نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری به خبرنگار ما گفت:این روزها به دلیل مخاطرات روزافزون زباله‌های الکترونیکی برای محیط‌زیست، دغدغه‌ها برای مهار این نوع از زباله به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پسماندهایی که از تلفن همراه، تبلت یا رایانه شخصی شما بر جای می‌مانند، می‌توانند آینده محیط‌زیست زمین و سلامتی انسان‌ها را به خطر بیاندازند؛ چراکه حاوی فلزات سنگینی همچون سرب، جیوه و کادمیوم هستند و تجزیه آنها نیازمند چند صد سال زمان است.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: در حوزه زباله الکترونیک، تا حدودی این زباله ها جمع آوری شده و باید به حدی برسد که صنعت تبدیل آن راه اندازی شود.

وی خاطر نشان کرد:  شرکت دانش بنیان بازیافت الکترونیکی کاسپین که در استان اصفهان مستقر است در این حوزه به موفقیت های بسیاری دست یافته است.

پورعلاقه مندان تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان اولین شرکتی که در این زمینه فعالیت می کند و این درحالی است که سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نقش بازیافت کننده ندارد بلکه هنرآن جمع آوری و ساپورت بازیافت کنندگان است.

کارشناس این شرکت دانش بنیان نیز گفت: به دلیل سمی بودن قطعات الکترونیکی، بعد از جمع آوری، ماده سمی آن جدا و ایمن سازی می شوند و مواد قابل بازیافت به چرخه تولید بر می گردد و تبدیل به  مواد اولیه مانند مس، آهن الات، پلاستیک، سرب و ... می شوند اما اکنون در مرحله جمع آوری هستیم و باید به یک حدی برسد تا بتوان کار را عملی سازی کرد.

       
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha