وزیر بهداشت اصلی ترین هدف از اجرای طرح تحول سلامت را کاهش رنج، درد و دغدغه مردم عنوان کرد و گفت: به نظر من بزرگترین دستاورد طرح تحول سلامت کاهش درد و رنج مردم بود.

بزرگترین دستاورد طرح تحول سلامت کاهش درد و رنج مردم بود

سلامت نیوز:وزیر بهداشت اصلی ترین هدف از اجرای طرح تحول سلامت را کاهش رنج، درد و دغدغه مردم عنوان کرد و گفت: به نظر من بزرگترین دستاورد طرح تحول سلامت کاهش درد و رنج مردم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه سی و هفتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با سابقه درخشان و نیروهای مومن، متعهد و علاقه مند به پیشرفت کشور، می تواند کارنامه درخشانی در پیشرفت و توسعه کشور از خود به جای بگذارد اما ابتدا باید ببینیم که جهاد دانشگاهی در کدام حوزه ها، استعداد و پتانسیل بیشتری دارد و حتما از این ظرفیت برای انجام طرح های تحقیقاتی و پژوهشی حوزه های مختلف استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ما که دوران محرومیت های قبل از انقلاب را دیده و درک کرده ایم، راحت تر می توانیم در مورد خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی و جهاد قضاوت کنیم. خاطرم هست که در بسیاری از شهرها، ماما وجود نداشت و قابله ها کار مامایی را انجام می دادند که آموزش ندیده بودند و شاید اولین کاری که جهاد در حوزه بهداشت و درمان انجام داد، تربیت و آموزش مامایی بود.

هاشمی با بیان اینکه جهاد اقدامات بسیار زیاد و ارزشمندی را در جهت کاهش وابستگی کشور انجام داد، افزود: در حال حاضر می بینیم که جهاد دانشگاهی موفقیت های بسیار خوبی در همه حوزه ها از حمله حوزه سلولی و مولکولی داشته که در مجموعه ارزشمند رویان، به ثمر رسیده و علاوه بر این، در حوزه درمان و پیشگیری از ناباروری توفیقات زیادی داشته است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در برخی از استانها جهاد دانشگاهی در حوزه های خدماتی از جمله در خدمات تشخیصی و تاسیس آزمایشگاه ها مشارکت دارد اما جهاد دانشگاهی در طول دو دهه اخیر در حوزه تربیت نیروی تخصصی، تلاش های بسیار زیادی را داشته و بنظر می رسد که فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه سلامت باید تخصصی تر شود زیرا برخی موارد در دوران گذشته، دستگاه های متولی، غایب بودند اما امروز دانشگاه ها و مراکز و موسسات آموزشی کشور، بخش زیادی از باری که در جهاد دانشگاهی بر دوش داشت را انجام می دهند.

هاشمی یادآور شد: جهاد دانشگاهی می تواند بیش از گذشته به تحقیقات حوزه سلامت و پزشکی روی بیاورد تا شاهد خلاقیت و نوآوری نه تنها در کشور بلکه در عرصه های بین المللی باشیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha