متخصص داخلی واعصاب وعضو"انجمن ام اس" ایران گفت : كودكان مبتلا به میگرن نباید نوشیدنی وغذاهای كافئین دارومحرك كه سیستم‌های عصبی آنها را تحریك می‌كند، مصرف كنند.

دكتر " مسعود اعتمادی فر" روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: این كودكان باید به اندازه كافی مایعات بخصوص نوشیدنی‌های كه هنگام‌سردرد، قند و سدیم مورد نیاز آنها را تامین می‌كند استفاده كنند اماباید از مایعات كافئین دار، از جمله قهوه اجتناب كنند.

وی اظهارداشت:كودك باید در ساعتی مشخص از شب به دلیل تلاش و خستگی روزانه كه می‌تواند در بروز سردرد موثرباشد در محیطی آرام‌و تاریك بخوابد.

وی با اشاره به این كه خانواده‌ها باید مسوولان مدرسه و فامیل را در جریان بیماری كودك خود قرار دهند، اظهار داشت :این كودكان نباید در زمینه درس و تكالیف به خصوص هنگام شب تحت فشارقرار بگیرند و باید از ورزش‌های سنگین و مهیج مانند والیبال و بسكتبال اجتناب كنند و به ورزشهای‌آرام چون بدمینتون روی بیاورند.

اعتمادی فر عنوان كرد:وعده‌های غذایی كودك نیز باید در ساعات مشخص از روز باشد و به وی اجازه داده نشود از غذاهای فانتزی و ادویه دار مصرف كند.

متخصص جراحی داخلی اعصاب با بیان اینكه باید خانواده، كودك را در زمینه بیماری و نوع درمان آن آگاه‌وتوجیه كند، گفت : این مسئله موجب همكاری كودك در زمینه روش‌های درمان به خصوص خواب و تغذیه می‌شود.

اعتمادی فر گفت : ‪ ۱۰‬در صد از كودكان بنا به دلایلی كه بیشترآن ارثی و بیماری‌های عصبی است میگرن دارند كه در صورت شناخت ودرمان این بیماری ، كودك می‌تواند به راحتی به انجام فعالیت‌های خود بپردازد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha