نظر ۳ نماینده مجلس، عضو کمیسیون‌های صنایع و معادن و برنامه و بودجه درباره معرفی دوباره سیدحسن هاشمی، برای وزارت بهداشت توسط حسن روحانی، نظرات مثبتی دارند.

نظر ۳ نماینده مجلس درباره حضور دوباره حسن هاشمی در وزارت بهداشت

سلامت نیوز ۳نماینده مجلس، عضو کمیسیون‌های صنایع و معادن و برنامه و بودجه درباره معرفی دوباره سیدحسن هاشمی، برای وزارت بهداشت توسط حسن روحانی، نظرات مثبتی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که دکتر حسن هاشمی یکی از وزرای موفق دولت یازدهم به شمار می رود، گفت: دکتر هاشمی از جمله وزرایی است که در دوران تصدی اش در وزارت بهداشت همیشه پای کارو از تخصص و توانمندی کافی برای پیشبرد نظام سلامت برخوردار است.

فریدون احمدی با اشاره به سفرهای استانی متعدد وزیر بهداشت گفت: هاشمی تاکنون هفت بار به استان زنجان سفر کرده و شرایط بهداشتی و درمانی مردم را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در مورد ارزیابی کلی خود از اعضای کابینه عنوان کرد: افراد معرفی شده بهتراز کابینه اول هستند، اما نتیجه نهایی را پس از رایزنی و برگزاری جلسات با کمیسیون های مختلف مجلس به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند

مجلس نگاه مثبتی به عملکرد چهار ساله وزیر بهداشت در نظام سلامت دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به این که مجلس نگاه مثبتی به اقدامات چهار ساله وزیر بهداشت در نظام سلامت دارد، گفت: اقداماتی که وزیر بهداشت در مدت چهار ساله تصدی گری خود در وزارت بهداشت انجام داد قابل توجه است. افزایش تخت های بیمارستانی، توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و در نهایت تربیت پزشک متخصص و حضور آن ها در مناطق محروم، تنها برخی از قدم های مثبتی است که دکتر هاشمی در راستای دستیابی اقشار مستضعف جامعه به امکانات درمانی و بهداشتی برداشته و از این حیث قابل تقدیر است.

رضا انصاری با بیان این که اجرای طرح تحول سلامت هزینه های درمانی را کاهش داد، گفت: پیش از اجرای این طرح، هزینه های درمانی به شکل سرسام آوری بالا بود و اقشار محروم جامعه توان پرداخت آن را نداشتند، اما با سیاست گذاری صحیح دکتر هاشمی، مخارج درمانی محرومان کشور به شکل قابل تحسینی کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس بیان کرد: ممکن است افرادی نظراتی در خصوص اقدامات وزیر بهداشت داشته باشند، اما برآیند کلی شخصی من به عنوان نماینده مجلس این است که سیاست های دکتر هاشمی در مسیر ارتقای نظام سلامت راضی کننده بوده است.

 درباره هاشمی اشتباه می کردم؛ او وزیری متخصص و باتجربه است

منتقد وزیر بهداشت در دولت یازدهم با تاکید بر این که وزیر بهداشت از چهار شاخص مهم تعهد، تخصص، تجربه و تعامل مفید با نمایندگان مجلس برخوردار بوده و تصمیم رئیس جمهور در حفظ دکتر هاشمی رویکرد مدبرانه ای است، بیان کرد: در گذشته دیدگاه مثبتی نسبت به عملکرد وزیر بهداشت نداشتم، اما با اقدامات صورت گرفته در طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی های مردم و بخصوص اقشار محروم جامعه به این نتیجه رسیدم که قضاوت درست و عادلانه ای در مورد دکتر هاشمی نداشته ام.

مهرداد بائوج لاهوتی افزود: رئیس جمهور نیز با اطلاع از ویژگی های اخلاقی، شخصیتی و کاری وزیر بهداشت تصمیم گرفت نام دکتر هاشمی را در کابینه دوازدهم مطرح کند تا بخش بهداشت و درمان تضعیف نشود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: هر کسی دیگری به جای دکتر هاشمی می آمد، ممکن بود آسیب های جبران ناپذیری به نظام سلامت وارد کند که ترمیم آن ها به سادگی امکان پذیر نبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha