استرس موجب آشکار شدن ابتلای فرد به بیماریهای روانی می شود و در مورد بیماریهای جسمانی ، استرس نقش تشدید کننده بیماری جسمی را بر عهده دارد.

استرس ابتلا به بیماریهای روانی را آشکار می کند

به گزارش سلامت نیوز دکتر مهدی صمیمی اردستانی ، روانپزشک در گفتگو با  مهر افزود: استرس در بروز بیماریهای روانی و جسمانی که زمینه آن بیماریها در افراد دچار استرس وجود دارد نقش بسزایی دارد به گونه ای در تمامی بیماریهای روانی استرس عامل آشکار کننده بیماری روانی است اما خود باعث بیماری روانی نمی شود.

وی اظهار داشت: افرادی که زمینه بیماریهای جسمانی نظیر بیماریهای قلبی و گوارشی را دارند در صورت داشتن استرس این بیماری به علت ایجاد تغییرات در هورمون های ترشح شده در بدن ، بیماری آنان تشدید شده و به مشکلاتی نظیر تپش قلب و یا زخم معده دچار می شوند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی گفت: استرس به تنهایی باعث بروز بیماری جسمانی در افراد نمی شود بلکه باید زمینه این بیماریها در بدن فرد وجود داشته باشد تا از این طریق تشدید شود.

وی افزود: تاثیر استرس در بروز بیماریهای جسمانی به ویژه بیماریهایی که ابتلا به آنها به تاثیر چندین عامل بستگی دارد نظیر بیماریهای قلبی و اثنی عشر به تنهایی صورت نمی گیرد بلکه فرد باید زمینه این بیماریها را به علت های مختلف نظیر ژنتیکی داشته باشد.

صمیمی اردستانی گفت: استرس در همه افراد باعث بروز بیماریهای قلبی نمی شود بلکه بستگی به وجود نوع بیماری زمینه ای در افراد دارد بنابراین ممکن است استرس در فردی به علت داشتن زمینه افزایش قند خون و چربی بالا باعث گرفتگی عروق و تسلب شرایین شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه افسردگی باعث ایجاد استرس مزمن در افراد می شود، گفت: استرس باعث بروز بیماریهای نهفته در بدن می شود به گونه ای که ممکن است پیش از استرس ، فرد از وجود این بیماری اطلاع نداشته باشد اما با استرس این بیماری تشدید شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha