دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 22108

یك متخصص تغذیه گفت: مصرف همزمان ماهی با ماست به دلیل اینكه اسید لاكتیك موجود در ماست، روی عصب پاراسمپاتیك اثر می‌‌گذارد، حالت لختی در بدن به وجود می‌آورد.

به گزارش سلامت نیوز مسعود كیمیاگر در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: ماهی‌هایی كه قیمت ارزان‌تری دارند، ارزش غذایی كمتری ندارند، ولی به طور كلی ماهی‌های دریاهای آزاد، اسید چرب و امگا 3 بیشتری دارند و از نظر ارزش غذایی بهترند.

وی گفت: البته ماهی‌های پرورشی و دیگر انواع ماهی‌ها نیز دارای پروتئین كافی و ارزش غذایی بالا هستند و همگی آنها مقادیر كافی از ید و كلسیم را دارند.

این متخصص تغذیه درباره اینكه مصرف ماهی همراه با ماست ضرر دارد یا خیر افزود: طبع سردی و گرمی را به آن صورتی كه عامه مردم باور دارند، باور نداریم، ولی بخشی از مسایل سردی و گرمی واقعیت دارند.

كیمیاگر گفت: اسید لاكتیك موجود در ماست، روی عصب پاراسمپاتیك اثر می‌‌گذارد. از آنجا كه این عصب كند كننده است، حالت لختی در بدن به وجود می‌‌آورد. این خاصیت در ماهی نیز تا حدی وجود دارد و بهتر است با هم مصرف نشوند.

وی اضافه كرد: به طور قطع، تناسب غذاها با هم باید حفظ شود. برخی از افراد نیز حساسیت‌ خاص غذایی دارند و امكان بروز بثورات پوستی هنگام مصرف ماست با ماهی در آنها وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha