چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2211

تحقیقات نشان می دهد بیماریهای کبدی در سالهای اخیر به علت تغذیه نامناسب و مصرف زیاد غذاهای آماده ، افزایش یافته است.

افزایش بیماریهای کبدی به علت مصرف زیاد غذاهای آماده

به گزارش سلامت نیوز دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با  مهر افزود: غذاهای آماده اغلب حاوی چربی های خطرناک و مواد نشاسته ای است که علاوه بر چاقی ، در کبد و عروق رسوب کرده و ایجاد ناراحتی های کبدی  می کنند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران اظهار داشت: تحقیقات اخیر نشان می دهد که کبد چرب یکی از مشکلات عدیده ای است که معمولا پس از انجام سونوگرافی پزشک وجود این بیماری را تشخیص می دهد.

وی گفت: متاسفانه در سالهای اخیر درصد زیادی از افراد که به علت اختلالات کبدی و سوء هاضمه به پزشکان مراجعه می کنند و تحت بررسی بیماریهای کبدی و انجام آزمایش های لازم قرار گرفته و متوجه می شوند که قشری از چربی ، کبد آنان را فرا گرفته است.

رئیس هجدهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با بیان اینکه در هجدهمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در اردیبهشت امسال مورد بررسی قرار می گیرد ، افزود: بیماریهای کبدی در تجمع چربی در کبد ممکن است در آینده نزدیک فرد را به بیماریهای مختلف به ویژه بیماری سیروز که بیماری بسیار بد کبدی است مبتلا کند و به علت این بیماری نیز ممکن است زردی ، خارش و با جمع شدن مایع در شکم باعث آسیب به شکم می شود.

خسرونیا ادامه داد: ورم کردن تمام بدن نیز از عوارض این بیماری است و متاسفانه در این صورت تنها راه درمان این بیماری تعویض یا پیوند کبد خواهد بود بنابراین تمامی افراد باید از همان دوره کودکی رژیم غذایی مناسب داشته باشند و از مصرف چربی های حیوانی و حتی گیاهی به میزان زیاد و نیز خوردن مواد قندی و نشاسته ای به شدت خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha