توصیه می‌شود آنتن‌های BTS موبایل در نزدیكی مدارس و كودكستان‌ها نصب نشود و به عنوان یك توصیه علمی حداقل در فاصله صد متری از این مكان‌ها نصب شوند.

سلامت نیوز:رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت با اشاره به مطالعات انجام شده درباره تاثیر آنتن‌های BTS موبایل بر سلامت انسان، گفت: این مطالعات نشان می‌دهد كه آنتن‌های موبایل در اطراف خود چگالی انرژی بیش از حد مجاز تولید نمی‌كنند.

دكتر كاظم ندافی در گفت‌وگو با  ایسنا، درباره مباحث مطرح شده مبنی بر تاثیر آنتن‌های BTS موبایل بر سلامت انسان، گفت: در این زمینه چند پروژه تحقیقاتی بزرگ در كشور انجام و نتایج آن به صورت مقالات معتبر در مجلات علمی - پژوهشی و مجلات معتبر ISI منتشر شده است.

وی ادامه داد: تمام این مطالعات نشان می‌دهد كه چگالی انرژی آنتن‌های BTS موبایل از حد مجاز استاندارد ملی كمتر است. جمع بندی سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های مرتبط تخصصی بین‌المللی نیز تایید می‌كنند كه این‌ آنتن‌ها در اطراف خود چگالی انرژی بیش از حد مجاز تولید نمی‌كنند و به طور كلی ضرری برای سلامت انسان ندارد.

ندافی افزود: اما در عین حال توصیه می‌شود آنتن‌های BTS موبایل در نزدیكی مدارس و كودكستان‌ها نصب نشود و به عنوان یك توصیه علمی حداقل در فاصله صد متری از این مكان‌ها نصب شوند.

وی با تاكید بر اینكه لازم است مردم در ارتباط با تمام وسایلی كه امواج الكتریكی یا میدان الكتریكی و مغناطیسی از خود ساطع می‌كنند موارد احتیاطی را در نظر بگیرند، گفت: به عنوان مثال می‌توان به قرار دادن «لپ تاپ» بر روی زانو به عنوان یك عادت رفتاری نامطلوب یاد كرد؛ چرا كه «لپ تاپ» تقریبا پنج برابر یك آنتن BTS چگالی انرژی وارد می‌كند.

ندافی ادامه داد: همچنین می‌توان از امواج الكتریكی و مغناطیسی سشوار به عنوان یكی از امواج مضر برای سلامت انسان یاد كرد. بنابراین توصیه می‌شود حداقل در زمان‌هایی كه از وسایل الكتریكی در خانه استفاده نمی‌شود این وسایل از برق قطع شوند؛ چرا كه میادین الكتریكی و مغناطیسی در زمانی كه وسایل استفاده نمی‌شوند نیز وجود دارند و اثرات سوء خود را اعمال می‌كند.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت گفت: بنابراین نگرانی اول در رابطه با عادت مردم در استفاده از وسایل الكتریكی است. همچنین توصیه می‌شود كودكان از موبایل استفاده نكنند هر چند استفاده از موبایل تاكنون اثر مشخص شده‌ای بر سلامت كودكان نداشته است اما در ارتباط با اشعه‌ها اصلی مطرح است كه باید تا حد امكان اصول حفاظتی را رعایت كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha