پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2216

رییس انستیوتو پاستور ایران گفت: پارك زیست فناوری پاستور با مساحت ‪۲۰‬ هكتار به عنوان بزرگترین پارك بیوتكنولوژی كشور در سال ‪ ۸۶‬راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی انستیتوپاستور ایران، "عبدالحسین روح الامینی" افزود: آغاز به كار مجموعه فعالیت‌های پارك علمی و تحقیقاتی زیست فناوری پاستور ایران یكی از مهمترین فعالیت‌های در دست اقدام انستیتوپاستور ایران برای سال ‪ ۸۶‬است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی این پارك نقش كلیدی در توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی، فناوری و تولیدی در زمینه بیوتكنولوژی ایفا می‌كند و با در اختیار گرفتن این مجموعه توسعه فعالیت‌ها رشد سریعتری پیدا می‌كند و جایگاه صنعت بیوتكنولوژی در نظام برنامه‌ریزی توسعه كلان كشور ارتقا یافته و نقش موثرتری خواهد داشت.

رییس انستیوتپاستور ایران یادآور شد: پارك‌های علمی تحقیقاتی و مراكز رشد در جهان كنونی نقش مهمی در تكمیل زنجیره پژوهش تا تولید و ایجاد ثروت از علم ایفا می‌كند.

روح‌الامینی با اشاره به امكاناتی كه در برنامه چهارم توسعه برای توسعه پارك‌های فناوری در كشور مدنظر قرارگرفته است افزود با راه‌اندازی پارك زیست فناوری پاستور مجموعه فعالیت‌ها و امكانات تحقیقاتی انستیتوپاستور دراختیار محققان و شركت‌های فناور دارای ایده قرار می‌گیرد.

روح الامینی تاكید كرد: راه اندازی این پارك منجر به نتایج خوبی در تجاری‌سازی پژوهش‌ها در زمینه بیوتكنولوژی خواهد شد و تحقیقات بیوتكنولوژی و تولید داروهای نوتركیب را گسترش می‌دهد.

وی افزود: پارك زیست فناوری با رویكرد سازماندهی و توسعه هدفمند توانمندی‌های علمی حوزه علوم زیستی كشور و تجاری كردن محصولات بومی زیست فناوری برای عرضه در سطح ملی و بین‌المللی در سال ‪ ۸۶‬كار خود را آغاز خواهد كرد.

مجموعه پارك زیست فناوری پاستور متشكل از ساختمان‌های آموزشی، اداری و محل استقرار واحدهای فناوری كه پذیرفته می‌شوند بسرعت آمادگی پذیرش واحدهای فناوری را دارد.

روح المینی افزود: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و دستور دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مقدمات واگذاری ساختمان‌های مجموعه مذكور به انستیتو پاستور صادر شده است و در حال حاضر نیز انستیتو در حال تهیه مقدمات آیین‌نامه‌ها و اساسنامه‌های مورد نیاز برای این پارك است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha