علاوه بر درمان بیمار هنگام عود كردن بیماری، باید برای سال‌های بعد، داروهای تنظیم كننده خلق تجویز شود. بیمار نیز باید داروهای خود را طبق دستور پزشك مصرف كند و آن‌ها را خودسرانه قطع نكند.

سلامت نیوز:یك روانپزشك با اشاره به تاثیر فصول مختلف در اختلالات خلقی یك قطبی و دو قطبی اظهار كرد: احتمال عود برخی از این اختلالات در بیماران فصول سرد وجود دارد.

دكتر احمد جلیلی در گفت وگو با ایسنا افزود: اختلالات دو قطبی خلق بیشتر به فصل وابسته است. البته اختلالات یك قطبی مانند افسردگی نیز ممكن است به فصل وابسته باشد به گونه‌ای كه برخی از بیماران در صورت تحت درمان نبودن ممكن است در فصول سرد بیماریشان عود كند.

مشاورعالی انجمن روانپزشكان با بیان اینكه اختلالات خلقی دو قطبی افسردگی و شیدایی، بیشتر شایع است، اظهار كرد: شیدایی برعكس افسردگی است و به صورت شاد و پرانرژی بودن و تحریك پذیری بیش از حد است.

وی درباره راه‌های درمان اختلالات خلقی گفت: علاوه بر درمان بیمار هنگام عود كردن بیماری، باید برای سال‌های بعد، داروهای تنظیم كننده خلق تجویز شود. بیمار نیز باید داروهای خود را طبق دستور پزشك مصرف كند و آن‌ها را خودسرانه قطع نكند.

این روانپزشك درباره تاثیر فرارسیدن فصل سرما بر روحیه افراد سالم از نظر روانی اظهار كرد: اگر نوسانات خلق در حدود نوسانات عادی باشد، جای نگرانی وجود ندارد چرا كه همه افراد به طور معمول همیشه در حالت ثابتی قرار ندارند و به علل شناخته و ناشناخته وضع خلقی آنان ممكن است تغییراتی كند. اما اگر تغییرات خلق باعث ایجاد مشكل در زندگی فرد شود، باید تحت درمان قرار بگیرند. البته حال برخی مبتلایان به اختلالات دو قطبی در روزهای مختلف نوسان دارد،‌ در این موارد احتیاج به مداخله درمانی است.

جلیلی در پایان گفت: ‌درمان مبتلایان به اختلالات خلقی بیشتر دارویی است چون فاكتورهای داخل بدن در ایجاد این بیماری موثر هستند بنابراین بیمار نیاز به مشاوره ندارد مگر آن كه او در زندگی خود با مساله خاصی مواجه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha